Sunday 15 February 2009

Dialog tanpa prolog #7

"Eh aku peliklah, betulke Najib tu jahat orangnya" tanya Yus kepada aku.

"Huh?? napa kau tiba² tanya benda macam ni" Tanya aku semula kepada Yus.

"Yelah, sekarang kita tengok banyak benda berlaku dan ramai orang cakap Najib kalau jadi PM jahanamlah hidup kita, kau pun selalu cakap macam tu, kan??, tetapi kalau betul lah dia jahat, kenapa takde apa² pun berlaku kat dia, maksud aku kenapa tuhan tak nak balas kejahatan dia, hidup dia mewah je, seronok je..kenapa" Yus memberi penjelasan tentang kemusykilan.

"Ok Yus kau penah dengar tak golongan orang² 'Istidraj'?? golongan orang² yang memang tuhan bagi kesenangan, kemewahan dengan bertujuan untuk menghancurkan diri dorang sendiri, memang selalunya kita tengok orang yang ada banyak duit hasil dari sumber haram akan sentiasa hidup gembira, kenapa?? memang nak bagi lalai dan kemudian hancurkannya. Orang² macam ni memang selalu fikir dorang boleh tongkat dunia, tapi dari ratus² tahun dulu cam cerita Firaun dan Namrud yang berkuasa atau Qarun yang kaya raya tapi akhirnya jahanam dikerjakan" Jelas aku dengan muka yang serius.

"So kau rasa pemimpin² yang jahat makan duit orang ni semua dari golongan 'Istidraj' ke??" tanya Yus lagi.

"Aku rasa macam tu lah, kau try lah tanya Najib sendiri" Aku.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law