Wednesday 11 February 2009

Melayan KATRINA DAHARI dipetang hari.

Petang yang gemilang, ketika sedang asyik menyepak terajang segala kertas kerja yang semakin hari semakin membukit seorang diri, satu teks ringkas masuk ke dalam telefon bimbit aku. "Alhamdullilah, aku dapat baby boy pukul 2 pagi tadi, semua selamat". aku balas "Tahniah!! tahniah!!, hope semua ok" Ianya mesej dari Adlina, rakan sekerja, rakan seperjuangan yang sama² bertempur dengan aku menguruskan segala kertas kerja untuk projek² yang lalu. Lebih setahun aku bekerja dengan dia, dari sebelum dia 'pregnant' hinggalah petang semalam. Kelahiran baru menandakan bermulanya kehidupan baru. Secara lansung mahupun tidak, melalui teori dan kata² yang dikeluarkan sebenarnya Adlina berjaya memberi sedikit sebanyak idea tentang perkahwinan, idea tentang kehidupan bersama² dengan orang tersayang. Idea tentang segala kerumitan dan keceriaan. Idea tentang kelahiran dan sebagainya. Tidak banyak tidak ianya mampu mempengaruhi fikiran , ianya mampu memberi ruang positif didalam kepala seorang lelaki yang asyik tidak sedar diri dan hilang punca. Cuma aku sahaja yang angkuh berdiri, riak sendiri dan menidakkan segala perkara. Apa² pun Tahniah kepada Adlina, juga tahniah kepada mana² ibu yang baru melahirkan anak. Selamat berusaha keras membesarkannya.
Dan aku?? hanya duduk diam sambil menghayati baris² kata dan alunan mesra dari lagu nyanyian KATRINA DAHARI dipetang hari.

"Hey guys..about Adlina dodic, she finally got baby"

4 comments:

walker said...

salam
thanx for dropping by my blog..

Sara Musfira said...

Congrats!

:)

Lady Fify said...

heylow.
thnks for dropping by ;D

Suffian Salim said...

No problem..huhu

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law