Tuesday 3 February 2009

Jiwa meronta-ronta.

Hati berdebar² memikirkan, jiwa meronta² inginkannya. Perlahan² memandu jentera pemusnah, tekan minyak, tekan brek, pulas stering ke kiri, pulas stering ke kanan, gerakkan tombol gear kedepan kebelakang, mata melilau kesekeliling, perut berpusing². Semua diam, semua seperti dimakam. Perasaan sabar semakin lama semakin pudar. Aku teruskan perjalanan dengan penuh harapan dan impian. Dikepala pada ketika itu hanya satu, dikepala yang lain² pun hanya satu.

"Weh kau rasa bukak tak hari" Tanya dia.

"Rasanya bukak kut" Jawab aku.

"Bila nak sampai ni, aku dah tak sabar" Tanya kau.

"Relak dah nak sampailah ni" Jawab aku lagi.

"Oh Yes!!! kedai bukak, kedai bukak, cayalah kita tak mati kelaparan" Jawab dia dengan girang.

"Woohoo!! we made it, jom makan" Jelas aku.

Raihan Nasi kandar Glenmarie Shah Alam.

7 comments:

vidadarisakura said...

wah~
sedap seh~
nanti aku cari kedai ni..
hee

annfrendly said...

baik punya promote... perh..terliur tengok nasik kandar tuh...

Suffian Salim said...

hihi..memang kene cari kedai ni, antara yang terbaik dan tak perlu ke Penang..

El Rosa Leya said...

salam singgah... salam menziarah...

Suffian Salim said...

Selamat singgah.. :)

Fathia-Z said...

last nite i was craving for nasik beriyani gam here in melaka.but kempunan coz xleh naik kereta.ramai sgt org2 gelap melepak depan kereta.sigh..

Suffian Salim said...

Orang² gelap tu siapa..hey kt melaka Asam pedas la best

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law