Sunday 1 February 2009

Minggu depan yang sudah lepas.

Sedang menunggu musibat² lain datang, dalam keadaan separa sedar, sambil semuanya menyerap lalakan lagu² dari Sil Khannaz secara perlahan, kami bermonolog dan berdialog didalam gelap.

"Aku lupa lah nak bagi tau kau, aku sebenarnya macam ada kelebihan dari orang lain" Aku.

"Kelebihan macam mana??" Tanya Wan.

"Kroohh..Kroooh.."
Aji sedang gembira dibawa masuk kedunia mimpi, mungkin sudah sampai Milan, mungkin dah lepak dengan budak² LA QUITE tak pun ABEL IS DYING sebab dia dah metal sekarang.

"Aku rasa kalau macam aku tengok muka seseorang tu, aku boleh tau dia tu macam mana, perwatakkan dia ok ke tak, kaki belit ke, kaki berselulit ke..seorang yang baik hati ke, peramah ke, perahsia ke ahahaha semua lah" Jelas aku dengan yakin.

"Betul ke?? Tanya Wan.

"Betul, aku tak tipu. Aku dah try kat ramai orang bila aku tanya semua betul" Jawab aku lagi dengan penuh yakin.

"Ok kau rasa bila kau tengok muka aku, apa yang boleh kau describe?" Tanya Wan dengan bersungguh.

"Ok..Kau?? hmmm, aku rasa kau ni punya kelebihan Wan, tak ramai orang macam kau, kau juga mempunyai keyakinan yang tinggi" Sambung aku lagi dengan tenang.

"Whoa..kelebihan yang macam mana tu, yakin??" Tanya Wan lagi dengan penuh teruja.

"Hmmm, kelebihan memilih tempat makan yang sedap² dan selalunya kau yakin dengan apa yang kau pilih, kami bangga dapat kawan macam kau" Jawab aku sambil senyum.

"Kah..Kah..Kah..Kah.. aku setuju" Jawab Aji.

"Weh kau tidur jelah, adoi kenapa aku weh??" Wan sugul.

Tiba² kedengaran bunyi telefon bimbit.

"Hello, mana korang ni, aku kat depan William dah ni, tadi Wan cakap nak lepak william, aku call dia tak angkat plak" Suara Boboy dari dalam telefon bimbit.

"Aahahah ok kita jalan kesana, aku dalam kereta tunggu kau lah, malas pegi awal²" Jawab aku melalui rongga mikrofon.

"Siapa tu? Boboy ke?" tanya Wan.

"Ha ah tanya mana kita, jomlah" Jelas aku sambil buka pintu kereta.

"Kan betul kau yang plan dan pilih semua tempat" Jelas Aji sambil buka pintu kereta.

"Eh kau diam boleh tak??" Wan.

3 comments:

Si Robot said...

betul ke aji dah metal sekarang? haha

eliza said...

describe tentang aku boleh? hehe :)

Suffian Salim said...

Si robot - Hihi..Aji mungkin sudah tidak peduli, metal ke punk ke, screamo ke..cita² dia hanya nak jadi rockers sejati..

Eliza - boleh aje..no need to pay ahaha

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law