Saturday 14 March 2009

Molekul Indah #4

Namun bisikan aku tidak dipedulikan, mungkin dia tidak kenal aku dan aku juga tidak pasti kenapa dan mengapa aku harus pergi dekat dengannya. Aku juga semakin binggung lalu terus berjalan mencari jawapan yang aku sendiri pun tidak pasti,
sedang aku berjalan dari jauh aku terlihat seorang gadis berbaju merah sedang duduk ditepi jalan, aku cuba untuk mendekatinya setelah hampir aku cuba bertanya

"Cik boleh saya tahu apakah nama tempat ini.??". Gadis itu hanya duduk diam sambil air matanya mengalir. Matanya bengkak mungkin kerana terlalu banyak menangis.

"Cik kenapa dengan cik.??". Tanya aku lagi. Tapi dia hanya duduk diam sambil air mata deras mengalir.

Aku semakin binggung dengan keadaan gadis itu, dengan keadaan disekeliling yang terlalu hambar. Sambil dihati aku rasa hendak meneruskan perjalanan.
Aku cuba bergerak dengan perlahan² meninggalkan gadis yang sedang menangis, setelah beberapa tapak mengorak, gadis itu toleh kearah aku dan berkata

"Jangan pergi dulu.." aku patah balik kearahnya, aku duduk disebelahnya sambil kepala aku masih lagi runsing.

"Eh tak bahaya ke awak duduk sini sorang², saya tengok tempat ni macam lengang je". Tanya aku lagi. "

"Takde apa yang nak dirisaukan, lagipun siapa yang nak peduli pasal saya" Jelas gadis itu sambil dahinya berkerut.

"Kenapa awak cakap macam tu??" Tanya aku lagi.

"Saya rasa awak tak perlu tahu,could u please mine ur own business..??" Tegas gadis itu. Aku hanya duduk diam terpaku sambil didalam hati aku masih lagi penuh

dengan tanda tanya.

"Siapa awak?? kenapa lalu dekat sini..? Tanya gadis itu.

"Errr...aaahh, saya...saya..saja lalu tengok keadaan sekeliling.." Jelas aku.

"Nak panggil awak apa??" Tanya lagi gadis itu.

"Ermmm nama saya..." sambil memerhatikan keadaan sekeliling aku tertanya siapa nama aku??

"Awak panggil jelah nama apa yang awak suka.." Jelas aku.

"Huh..!! nama apa?? takkan awak takde nama??" Tanya gadis itu.

"Nama awak apa??" Tanya aku pula.

"Panggil Jas dah la.." Jelas gadis itu.

"Jas..ok Jas..nama saya Danial" Dengan keadaan spontan aku menyebutnya, keadaan menjadi semakin pelik kerana secara tiba² aku beri nama kepada
gadis itu.

"Ok Danial, well my full name is Jasmine" Jelas gadis itu.

Bersambung. . .

2 comments:

Shemmi said...

ni citer betul ke citer ala2 cerpen?

sambunglah lagi..suspen..

Suffian Salim said...

hihi...kira cerpen la ni..adoi.. dh episod keempat..aku tgh fikir yg kelima..ahahaha

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law