Saturday 7 March 2009

Where the circus winters.

Setiap apa yang terjadi didepan mata, dibelakang kepala mahupun dibawah kaki, aku sering jadikan ianya satu pengajaran. Setiap apa yang berlaku adalah satu benda baru yang harus kita pelajari, dalam erti kata lain aku sering menyerap apa yang aku lihat. Baru kita dapat dan sentiasa belajar, tidak kira sama ada kita masih muda mahupun sudah tua. Proses pembelajaran tidak mengenal usia, barulah kita senang menerima apa saja yang bakal datang. Contohnya muzik dan aku memang tidak dapat dipisahkan, ianya bukan sekadar isi dengan kulit tetapi aku lebih anggap aku dan muzik berada didalam isi yang sama. Dari dulu hingga sekarang pelbagai genre muzik telah merubah arus sejarah tidak kira didunia sebelah sini mahupun didunia sebelah sana. Aku tidak mahu ambil kisah apa orang hendak kata, janji aku punya ideologi tersendiri mengenai dunia muzik. Setiap minit, setiap jam dan setiap hari akan muncul artis baru, band baru dan alunan muzik baru didalam dunia ini. Aku juga punya band dan bergiat aktif, setiap lagu yang dicipta haru ada nafas baru supaya ianya nampak lain dara band yang lain, walaupun sebenarnya amat susah untuk mencari identiti sendiri tetapi kita haru nampak 'fresh', baru dan bertenaga. Bagi aku ianya diterima dengan amat positif dan dalam pada masa yang sama aku terapkan nilai² teori aku dengan muzik yang aku dengar kepada bulatan hidup aku. Mungkin ramai yang sukar hendak faham. Tetapi sebagai seorang android yang sering dikecam lebih² lagi di tempat kerja dengan karenah pelbagai jenis manusia. Aku sering menggunakan teori ideologi muzik terhadap kitaran perjalan kerja aku. Contohnya jika aku didalam band akan cuba sedaya upaya untuk mencari sesuatu yang baru, sudah tentu jika didalam pekerjaan aku akan sentiasa mencari formula baru untuk memudahkan kerja² aku. So begitulah seterusnya. Cuma kadang² tu hasil kerja kita akan dianggap seperti selonggok sampah oleh manusia² yang ego atau rasa mereka lebih bagus walaupun sebenarnya mereka telah jauh ketinggalan. Tidak mengapa orang² tua sememangnya begitu, urat saraf sudah kendur dan akal fikiran sudah tidak secekap mana, namun mereka terlalu gah dengan hasil kerja mereka. Aku memang benci dengan manusia² tipikal yang sebegitu walau macam mana pun memang sukar untuk kita hapuskan kebodohan² yang mereka cipta. Nah aku sentiasa anggap mereka tidak sehebat aku dan anggap mereka amat ketinggalan. Julangkan tangan keatas lalu jerit "Aku mampu buat lebih baik dari kau". Thats it !!,

Entri ini untuk kawan aku yang sedang benci boss dia termasuklah aku.

2 comments:

Hannah Sullivan said...

aku pun ada time benci jg degn boss aku. what to do. its tanggungjawab, telan jer la..

Suffian Salim said...

Ahaha.. pahit pun kena telan kan..tu yg boring tu..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law