Thursday 19 March 2009

Malam semalam pada minggu lepas.

Malam tadi diruang tamu sambil sedang bermain gitar mencari riff² kejam dan jahat, sambil menonton kotak tv juga sambil memainkan video di skrin notebook mengimbas kembali tentang anugerah juara lagu 1989 dimana masing² baru tersedar bahawa sebenarnya band WINGS harus menang juara lagu pada ketika itu dengan gemersik suara Awie serta kemantapan 'scaling' gitar yang disajikan oleh Joe melalui lagu 'Taman Rashidah Utama'. Tetapi mereka tumpas ditangan SEARCH yang telah lebih dulu membuat fenomena dan kegilaan sehinggakan pengadil pun turut sama terpukau dengan arus deras kegilaan yang telah Amy dan SEARCH calitkan pada malam juara lagu walaupun masing² setuju bahawa Wings lebih 'tight' dari SEARCH pada malam itu.

"Aku lapar lah..kau dah makan Wan??" Aku bertanya.

"Dah aku pukul 7 tadi dah makan, kira sihatlah.." Jawab Wan sambil tersenyum

"Oh..dulu cikgu aku pernah bagi tau kalau kite student memang sepatutnya makan time pukul 7 lah, pastu kul 9 mlm baru start study" Jelas aku.

"Kenapa pulak macam tu" Wan bertanya.

"Yelah lepas kita makan oksigen semua akan turun ke perut untuk bantu memproses makanan yang kita baru makan, so bila oksigen kurang kat kepala, tu yang mengantuk. Kalau bukak buku memang tak guna lah, mesti tidur punye..." Jawab aku.

"Oohhh..tapi aku bukan student so yang tadi punye makan tak boleh kira lah, kau lapar ke, jom aku temankan.." Jawab Wan sambil senyum.

"taklah aku tibe² dah kenyang"

2 comments:

Anonymous said...

kehidupan amat manis bila di perhalusi...

Suffian Salim said...

hurmm kadang² ye.kadang² tidak..kadang² mungkin..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law