Friday 13 March 2009

Semalam dan hari ini penuh dengan prosa

Semalam hari pertama aku bekerja semula sebagai sebuah android setelah beratus² jam kebelakang hanya bergelumang dengan dosa, dusta dan nista. Kali pertama melangkah masuk ke pintu gerbang yang berimaginasi sama seperti sebuah syurga tetapi sesiapa yang berjaya melangkah masuk sebenarnya akan terperangkap didalam neraka. Hari ini dengan suasana kelam dan lembut buatkan aku sama seperti sedang berada di Sheraton Hotel, Schiphool airport Amsterdam, dengan hujan turun melambai², dengan angin berdesir-desiran, dengan bau kopi yang harum, dengan nada yang amat 'mellow' menahan segala api yang sedang marak membara. Sambil bersiul, sambil tangan menghayun sempurna aku masuk ke perut ofis. Kali ini, projek kapal terbang baru, orang² baru, tempat baru, adrenalin baru tetapi berkongsi atmosfera yang sama, juga plot dan naratif yang sama. Cuma disini agak tenang berbanding ofis aku yang lepas², kurang bunyi kesan khas, kurang cacian dan makian, tetapi ramai orang suka berkumpul dan lalu lalang dibelakang aku. Damn!! macam mana nak letak entri baru?? bila aku mula nak menaip, ada saja mata² yang melirik tajam kearah monitor skrin aku.
Maaf jika tiada entri baru selama sebulan dari sekarang.

2 comments:

Anonymous said...

Oh tidak!!

Suffian Salim said...

ape ni??? siapa anda?

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law