Tuesday 24 March 2009

Memujuk sekeping hati.

Dari pagi hingga ke tengahari, cuaca suram memenuhi lorong² hitam yang penuh dusta, suhu nyaman memang amat menenangkan. Itu pun jika lihat dari luaran, sebenarnya didalam hati sedang panas membara. Merah segala jiwa dan perasaan, tapi aku selalu suka pujuk hati aku. Jika hari ini aku diasak dengan gasak aku akan sedapkan hati aku yang esok pasti tidak lagi berlaku. Jika hari ini ditekan dengan kerja² yang melimpah ruah, aku pasti akan pujuk hati aku yang esok aku akan gembira. Begitulah seterusnya, tetapi hakikatnya segala yang dijanji amat jarang aku kotakan, segala dijanji aku hanya akan tinggalkan begitu sahaja. Jika hati ini ada kaki sudah pasti dia lari jauh dari aku, jika hati ini ada mulut sudah pasti dia akan maki dan caci aku. Cuma nasib baik hati aku hanyalah sekeping besi keras yang sukar untuk karat. Jadi..

"Mana lagi kerja yang tak siap, bak sini aku siapkan!!!" jerit aku.

3 comments:

Anonymous said...

tekunnya.

anywy anda jadi bercuti esok?

Suffian Salim said...

ahahah...saya yakin jadi cuti..

Anonymous said...

bagus! sila bergembira disana dengan limosin anda. haha.

have fun!!!!

[sob sob sedih]

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law