Wednesday 15 April 2009

Bersama dilema.

Tiga hari lalu ketika semua sedang membuang masa bersama² membuat rumusan tentang kehidupan, aku terpandang kearah seorang rakan yang jauh lebih muda dari aku, fikirannya sedang mundar-mandir, aku tanya dia kenapa? dia jawab "tidak ada apa²", tapi aku tahu dia sedang bergolak, lalu aku nyalakan lagi api untuk rokok dan terus tanya dia. Rupa²nya ada masalah dengan kekasih. Satu lagi masalah cinta sedang bergolak dan aku bosan nak dengar, dia terangkan betapa aku tidak tahu apa² tentang cinta. Dia dan kekasihnya sudah lama bersama sejak dari sekolah lagi, mereka amat sayang menyayangi, dalam hati aku terus menjerit "Bullshit", lalu terus terangkan kepadanya. Perempuan yang berumur dibawah 25 tahun dan yang berada diatas 25 tahun mempunyai 2 perspektif yang berbeza, perempuan yang dibawah 25 memang tidak kisah jika hanya dapat berpaut mahupun bergayut, tetapi yang diatas 25 mereka akan cuba sebaiknya untuk mencari tapak yang kukuh supaya dapat berdiri teguh, aku tidak cakap semua perempuan begitu tetapi secara rawaknya lebih banyak majoriti dari minoriti. jika dari umur belasan tahun dia boleh hidup bersama demi cinta, tetapi jika lama² tiada perubahan juga kemajuan pada lelaki yang dia suka, penyakit 'sangsi' akan menyerap masuk kedalam badan mereka.

"Kau sibuk dengan band kau, gig² kau, kawan² kau, kerja every 3 month tukar tempat lain, duit gaji cukup² makan, walaupun kau boleh hantar dan ambil gf kau tiap hari demi cinta, demi sayang kau dekat dia tapi tak cukup kuat untuk mengukuhkan 'relation' korang, tak percaya kau cuba tunggu lagi 2 atau 3 tahun" Jawab aku.

"Bagi rokok kau sebatang boleh" Jawab dia sambil mengeluarkan sebatang rokok dari dalam kotak lalu menyalakannya.

"Eh kau tak hisap rokok kan??" Tanya aku lagi.

"Memanglah, sekarang kau dah ajar aku hisap rokok, tak guna" Jawab dia.

2 comments:

tanTENton :] said...

haha. tak pasal2 die dh smoke.
btw, you're right psl perempuan nie. good good. :)

Suffian Salim said...

huhu..tak semua perempuan mcm tuh..dun worry i akan suruh die berhenti balik..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law