Wednesday 29 April 2009

Yes I Am A Long Way From Home

Sejak dari minggu lalu aku telah cuba buat satu perubahan, satu anjakan, satu gambaran lain kedalam diri aku. Sama seperti yang lain, aku juga memang tidak jauh lari dari buat pelbagai kesilapan dan kesalahan namun setiap perubahan itu perlu demi untuk kebaikan semua. Segala²nya cuba diubah, apa yang perlu dikurangkan seperti kurangkan makan dan lebih kan makanan² yang berkhasiat kurangkan hisap rokok contohnya dari 2 batang berturut² selepas minum kopi dipagi hari kepada hanya sebatang, kurangkan minum kopi untuk elakkan hisap rokok berlebihan, tidak lagi obses dengan 'junk food' disebabkan kurang makan makanan berat sebaliknya menyumbat segala jenis buah-buahan. Jika dulu ramai yang sedia maklum aku jenis yang terlalu akan lupa semua benda bila bekerja, kerja sudah seperti kiblat kepada aku. Tetapi kini segala²nya sudah jadi lain, pergi kerja dan kemudiannya pulang awal, berjogging dipetang hari, menghabiskan segala bacaan buku² yang pernah dibeli tetapi tidak lansung disentuh sejak bertahun² lamanya. Dadah sudah lama dilupakan, alkohol bukan kawan aku dan segala macam perkara aku cuba untuk ubah. Yes!! bukan perubahan drastik, bukannya secara terkejut mahupun mendadak tetapi kehidupan harus dihargai dan aku sedang kearah itu. tiada lagi kebencian, tiada lagi kemarahan, tiada lagi tangisan mahupun kesedihan. cinta?? tidak lagi relevan buat masa ini, sex?? 'its an art' bagi aku. Apa sahaja yang berpusing atau bergolak didalam kepala mahupun jiwa aku akan 'immune' satu persatu. Menang atau kalah bukan lagi satu harapan kerana aku sudah puas mengharap walaupun ianya hanyalah sekelumit harapan. Aku tidak pasti bagaimana ianya akan berakhir tetapi biarlah semuanya tidak dilupakan. Semoga aku berjaya supaya dapat dijadikan landasan atau laluan kepada semua walaupun ianya amat jauh.

Ketika menekan papan kekunci aku sedang serap lagu² MOGWAI.

4 comments:

Syzwni A. said...

hantar?
tp cupcakes saye buat huduh la!!!
jgn la la mkn
huduh
sape la yg nk mkn saye punye creation ni
hahahhaa
neway gudlux la utk berubah!
pasti berjaye!
:)

Suffian Salim said...

ahaha...mane u tau x tak sedap.. just hantar je..huhu

Syzwni A. said...

isi sdap tp wajah nye terlampau huduh
mr.bean nye katun g comei kot dr cupcakes saye
hahahaa
kalo wajah cupcakes huduh,bila nk mkn mane de selera

Suffian Salim said...

hihi just give la..kite pejam mata and makan.. :)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law