Friday 17 April 2009

Molekul Indah #8

Tapi tiada siapa pun yang ada lalu berjalan kearah Jasmine. Melihatnya dari jauh, perasaan aku membuak² untuk mencari jawapan kepada segala pertanyaan agar dapat membantunya. Hati aku seolah² telah dibisik satu kata azimat untuk mengembirakan hari Jasmine. Aku hampir dengannya.

"Jas, i dunno what to say, maybe awak marah sebab saya ada lagi dekat depan awak ni, tapi actually saya pun tak tahu kenapa saya ikut awak, kenapa dalam kepala saya ni hanya nampak awak, benda ni datang secara tidak sengaja, saya selalu dengar ada orang bisik kepada saya untuk datang dekat kepada awak dan kalau boleh cuba gembirakan awak". Jelas aku.

"What??? apa yang awak merepek ni, its so ridiculous!! stop it..!! please go, i dont want to see ur face anymore, enough..enough..". Teran Jasmine dalam keadaan marah.

"U'll never understand Jas, hard for me..i'm so sorry". Sambung aku dan terus melangkah pergi dengan perasaan hiba bercampur dengan keliru.

Jasmine hanya melihat aku pergi lalu mengubah arah dan terus berlari. Pada malam hari, hujan turun dengan lebat, aku berlari mencari tempat berteduh lalu berhenti dihalaman sebuah rumah kosong, sambil menahan kesejukkan aku berdiri dan terus berfikir apa sebenarnya terjadi, siapakah aku, kenapa perlu dekat dengan Jasmine. fikiran aku cuba untuk mengingati asal usul hidup aku, dari mana datangnya aku. Ianya amat bercelaru. Mata aku hanya mampu terkebil² memikirkannya namun tiada jawapan. Sehingga hujan berhenti, sehingga matahari terbit. Aku terus beredar dari kawasan rumah itu dan berjalan kearah rumah Jasmine, tiba saja didepan rumahnya, aku lihat Jasmine sedang masuk kedalam kereta yang enjinnya sedang dipanaskan, Aku tidak berani untuk datang dekat kerana takut Jasmine akan marah pada aku. Melihat dia memandu kereta membuatkan aku seperti hendak mengejarnya lalu terus berlari mengekori keretanya.

Bersambung. . .

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law