Saturday 18 April 2009

Dari mentari merah diufuk timur ke Balada pemuzik jalanan

Ketika sedang melunjurkan kaki diatas sofa, sambil meregangkan pinggang serta tangan disimpulkan kebelakang kepala. aku tarik nafas lega tanda cuba untuk hilangkan keletihan, mata hanya tertumpu kepada poster besar THE WHO yang sedang dibaluti dengan bendera British tergantung gah didinding, sambil telinga menyerap lagu 'gadisku' dari SEARCH. Kemudian datang seorang lelaki muda sambil memegang gelas yang berisi penuh dengan air oren yang sejuk lalu duduk serta membelek helaian daun² majalah yang bergelimpangan diatas meja.

"Eh nanti SEARCH nak buat last konsert kan..kat Stadium Shah alam" Jelas dia.

"A'ah..kitaorang semua nak pergi, Man hang dah check tiket dah ada jual ke belum?" Jelas aku sambil bertanya kepada Sharman yang sedang kusyuk memandang skrin monitor.

"Aku tak check lagi, sat" Jawab sharman.

"Eh aku nak ikut jugak, korang save satu tiket untuk aku, boleh tak Man." Jelas dia lagi sambil meneguk air oren yang sejuk.

"Wokeh..nanti ape² aku bagi tau.." Jawab Sharman.

"Yes..balik ni boleh start balik hafal lirik² lagu doranglah, cam 'Taman Rasyidah utama', 'Bazooka penaka', 'Lena diulit intan', 'tragedi oktober' lagi..husshh banyak nak kena hafal ni.." Jawab dia.

"Apehal kau ni??? nak kene flyingkick" Cantas aku sambil Sharman pandang ketat kearah lelaki muda itu.

"Kenapa??" Tanya dia binggung.

"Lagu² yang kau sebut tu semua lagu WINGS lah, bukan SEARCH.." Jawab aku sambil membeliakkan mata.

"Hah?? yeke..aku tak tau plak.." Jawab dia lagi.

"Kau lahir tahun berapa??" Tanya aku lagi.

"1988..eh napa??" Tanya dia semula.

"Balik ni kau pegi tanya mak kau, kenapa lambat sangat 'produced' kau lambat sangat" Jawab aku.

"urrmmm..nanti aku tanya"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law