Thursday 30 April 2009

Bukan cerita semalam.

Malam yang penuh dengan hingar-bingar, dengan masing² sibuk memberikan tumpuan perhatian pada layar putih serta kotak tv dengan harapan ada yang menang mahupun kalah. Bola sepak sukan utama negara, begitu juga dengan penontonnya masing² ghairah dengan setiap perlawanan. Sambil melihat beberapa susuk tubuh kehulu kehilir untuk memastikan semua makanan atau minuman sampai ke meja pelanggan, dengan hiasan asap rokok serta jeritan sorak para penyokong sudah cukup untuk memanaskan lagi ruang udara yang sudah sedia panas dan di sebuah meja menghala ke layar putih, terdapat empat orang lelaki yang lansung tidak ambil peduli.

"Kau tau tak aku ada baca artikel, kalau kita makan roti canai sekeping sama dengan berlari sejauh 5km untuk membakar semula kalori." Aku sambil meneguk air kopi.

"Hah?? yeke..alamak" Wan yang baru sahaja suap cebisan roti canai kedalam mulut.

"Hishh kau makan 2 keping plak tu, 10km baru boleh hilang ni" Sampuk Aji sambil menyedut rokok.

"Kau diamlah..tengok bola tu" Jelas Wan sambil menguyah.

"Tapi Wan, dalam artikel tu cakap kalau makan roti canai sekeping sama dengan lari 5km, dia tak cerita apa² pun pasal makan roti canai dengan kuar kari kambing, maknanya takde masalah lah" Jawab aku sambil tersenyum.

"Hmmm..betul jugak tu, aku makan roti canai pastu dengan kari kambing, kan panas so nanti bolehlah bakar balik roti canai yang dah masuk dalam perut ni, kan?" Jawab Wan sambil terus mengunyah.

"Yup..good idea..Kah..Kah..Kah"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law