Saturday 25 April 2009

Membebel.

Sejak dari dulu lagi, sudah ramai orang tidak perasan yang aku sebenarnya sudah tua dari mereka, bukan sebenarnya terlalu tua dari mereka. Tapi rakan² semua still ingat aku muda. Mike pernah tulis dalam Neraka untuk nampak muda kita kena selalu dengar lagu² punk rock. Aku pula sejak dari sepuluh tahun yang lalu dengar semua jenis muzik rock, dari yang keras ke lebih keras hingga ke bunyi yang sukar untuk dipaham pun ada, dari alunan lembut yang lebih lembut dari sutera pun aku ada dengar, tetapi yang penting root nya tetap rock. "Music is my life" mungkin ayat ini bunyinya terlalu taksub, tetapi itulah kebenaran, setiap lagu yang aku dengar pasti akan ada gambaran dan aku setuju jika ada orang cakap kalau dengar muzik rock kita akan nampak sentiasa muda. Kerana ianya terbukti, hingga sekarang aku lebih tekankan kepada orang² disekeliling aku yang sebenarnya ada jurang perbezaan diantara aku dengan mereka. Tetapi jangan risau, aku masih akan jadi rakan sebaya dengan semua orang dalam erti kata lain, kamu semua akan fikir aku sama muda macam kamu. Walaupun emak serta sanak saudara juga rakan² sering kecam aku dengan soalan² kejam tentang dunia perkahwinan, "i just dont give a damn". Aku dah lali, aku dah mampu serap semua tanpa tinggalkan kesan. Tetapi malam tadi sebelum tidur tanpa sedar aku telah hantar satu teks ringkas yang panjang berjela kepada seorang rakan yang jauh lebih muda dari aku dalam erti kata lain 'membebel' tentang kesilapan yang telah dia lakukan sebelum ini. Hati aku puas setelah tekan button sent di handphone. Tetapi pagi ini aku bangun dan rasa menyesal dengan teks ringkas yang aku telah hantar semalam. Lalu berkata.

"Oh god, aku dah tua sebab membebel dekat orang lain" lalu bangun dan memainkan lagu Black heart rebellion dari handphone.

2 comments:

Unknown said...

haha[tergelak dgn tiba-tiba]. jgn risau anda masih nampak muda dan cool seperti baya-baya saya. haha.

Suffian Salim said...

huh..!! itu luaran saja..dalaman u tak tau..ahahaha

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law