Wednesday 8 April 2009

Molekul Indah #6

Tiba² aku terdegar daun pintu rumah Jasmine terbuka dan aku terus bingkas bangun dan Jasmine terkejut melihat aku ditepinya.

"Hey..!! awak buat apa kat sini?? Tanya Jas dengan riak muka yang amat pelik.

"Hah..takde buat apa² saja nak jumpa awak, kan semalam kata boleh jumpa awak lagi" Jelas aku.

"huh..yelah tapi ni still awal pagilah" Jawab Jas sambil tersenyum.

"Tak boleh ke?? eh awak nak pergi mana??" Tanya aku.

"Boleh...boleh..tapi saya nak pergi kelas ni, awak takde kelas?? or kerje??" Jas.

"Oh ok..saya cuti hari ini, boleh saya ikut awak pergi kelas..??" Tanya aku lagi.

"Hah??? ikut saya..nak buat apa..eh kenapa awak still pakai baju semalam..??" Tanya Jas.

"Err..saya suka pakai baju ni, lagipun tak kotor.Saya boring duduk rumahlah tak tau apa nak buat" Jelas aku.

"Hah..mana boleh ikut saya, eh awak pergilah jalan² ye nanti petang kita jumpa saya dah lewat ni" Jelas Jas.

"Tapi....." Aku.

"Bye.." Jas sambil terus berjalan kearah kereta lalu membuka pintu kereta dan masuk terus menghidupkan enjin kereta.

"tapi saya nak pergi mana..aaahh" Tanya aku lagi.

Kereta terus berundur keluar dari rumah dan aku hanya mampu lihat saja kereta itu pergi.


Aku berjalan, termenung, berfikir namun masih lagi tidak dapat jawapan siapakah diri aku yang sebenarnya, dari mana aku datang dan sebagainya. aku binggung, aku bercelaru tetapi apa yang pasti bila aku tengok riak wajah Jasmine segala² persoalan hilang. hati dan perasaan aku hanya hendak terus dekat dengannya.

Bersambung..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law