Saturday 25 April 2009

Sembang politik.

Ketika didalam perut pejabat, ada beberapa lelaki separuh umur sibuk bercerita, sibuk meluahkan agenda², sibuk bagi komen, sibuk kutuk sana dan kutuk sini tentang warna-warni dunia politik yang sedang melanda. Lalu kawan aku datang dekat dan tanya, "kau update tak pasal dunia politik", aku jawab "Lelaki cool mesti lebih tahu dari semua orang tapi tak perlu nak bising² macam ayam baru bertelur" "Maksud kau camne??" Tanya dia lagi. "Ala..Last year time aku kat airport di Amsterdam, kiteorang nak beli tiket train dekat machine tapi tak paham apa yang dorang tulis, tibe² datang 2 orang sekuriti and tolong belikan tiket, lepas die tanye kami dari mana dan aku jawab Malaysia, secara spontan kedua² sekuriti tu sebut nama 'Ooh Mahathir', kita terus rasa terharu time tu and rasa nak patah balik malaysia" Jawab aku. "Hishh aku tak paham la.." Tanya dia semula. "Kau reti membaca kan??" Tanya aku balik. "Mestilah, nape". tanya dia binggung. "Pegi surf and cari sendiri, jangan sibuk nak bukak youtube je." Jawab aku.
"Ala..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law