Friday 3 April 2009

Monolog bersama pen hitam

Malam semalam sebelum melemparkan tubuh aku yang berat ini keatas tilam, aku terima satu teks dari seorang rakan yang bekerja sambilan sebagai seorang model, dia mengucapkan selamat malam, walaupun jam sudah menunjukkan pukul 2 pagi, dalam teksnya ada juga terungkap kata² seperti mengangkat tahap kesempurnaan diri dimana aku tidak boleh siarkan dalam bentuk penulisan didalam entri ini kerana aku malu. Tapi apa yang pasti teksnya mampu buat aku tersenyum seorang diri walaupun aku balas dengan menyangkal serta menafikan apa yang telah disiratkan, sambil didalam hati aku berkata "Haih, kenapalah tak semua perempuan fikir dan cakap pasal diri aku dekat aku". Hari ini ditempat kerja didalam keadaan yang agak tenang sambil aku menyeluk pen hitam didalam poket untuk memulakan kerja² ringan diatas kertas, lalu aku terperasan yang ada sepasang mata bercelak sedang memerhati tajam kearah aku tidak jauh dari meja. Hati mula terdetik dan berkata "Maybe sebenarnya ramai perempuan yang sedang memerhatikan aku, cuma aku saja yang tak perasaan". Aku tarik nafas panjang sambil mengukir senyuman lalu menoleh kearah sepasang mata yang bercelak tadi dan sepantas kilat aku menyerap kata² milik sepasang mata itu dari kotak suaranya.

"Bang pen hitam tu macam kenal je?" Tanya dia.

"Hah, yeke?? kenal kat mana??" Tanya aku semula.

"Tu pen sayalah dari last week abang pinjam, tapi tak pulangkan pun" Jawab dia.

"Alamak, aku tak ingatlah, nah ambil balik lah." Jawab aku sambil tersenyum malu.

"Takpelah, pegang jelah pen tu, saya dah ada pen baru" Jawab dia.

Rupa²nya sepasang mata yang bercelak itu bukan memerhatikan aku sebaliknya melihat pen hitam miliknya yang aku pinjam sejak dari minggu lepas lagi dan dia adalah rakan sekerja sementara aku buat masa ini. Jadi aku benar² menyangkal teks ringkas yang dihantar semalam kepada aku yang berbunyi seperti " A man with a cute lips, nice nose and absolutely a charming eyes..not forgetting a 'mahal' eyebrow".
Huh!! keluarkan fon lalu padam teks ringkas semalam.

5 comments:

Unknown said...

..."A man with a cute lips, nice nose and absolutely a charming eyes..not forgetting a 'mahal' eyebrow."...

referring to u ke? :D

Suffian Salim said...

i dont think so...ahaha

Unknown said...

haha. ye la tu.

Suffian Salim said...

huh!! yelah ape..

Anonymous said...

...a man with a great belly..cuh-mel..(p/s:saya tidak tipu)

~nila~

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law