Friday 17 April 2009

Rockers juga manusia.

Sambil memandu kereta membelah segala kesesakkan untuk menuju ke kota penuh dosa dan dusta bersama dengan seorang rakan bernama Hazriq, aku dihidangkan olehnya cerita tentang kisah cinta yang berselirat berlaku didalam bulatan rakan². Ia berkisarkan tentang bagaimana seorang 'rockers' bernama Shahir telah menaruh perasaan kasih kepada seorang perempuan bernama Elisa yang dalam pada masa sama sedang memainkan perasaan cinta seorang lagi lelaki rockers lain bernama Kamarul dimana lelaki tersebut adalah rakan kepada 'rockers' tersebut dan perempuan itu adalah kawan baik kepada rakan aku yang sedang asyik bercerita tentang kisah cinta mereka didalam kereta bersama² dengan aku. Sambil menyedut asap rokok masuk kedalam rongga, sambil telefon bimbit aku mengeluarkan alunan melodi lagu dari The Verve 'The drugs dont work' dia terus menyambung plot² ceritanya dimana kesemua yang terlibat adalah rakan²nya dan dia rasa amat tertekan kerana terpaksa menyimpan rahsia jalan cerita ini. Aku hanya mampu tergelak dan cakap kepadanya "Ala, dont worry anggap je ni semua salah satu proses untuk korang mematangkan diri". Lalu dia jawab dengan beritahu tentang satu lagi masalah

"Tula, tapi problem dia aku pun tengah bercelaru ni" Jawab Hazriq.

"La..kenapa pula kau nak serabut ni" Tanya aku.

"Yelah aku dengan Lisa dah lama kawan and sebenarnya aku suka kat dia juga, tapi tak berani nak cakap dekat dia, sebab aku takut lepas ni dia terus taknak kawan dengan aku, tu yang lagi pening ni." Jelas Hazriq dengan riak muka yang amat binggung.

"Hah???? kau pun ada dalam movie ni?? hushh mana pergi perempuan² lain??? Tanya aku semula dengan nada suara yang tinggi.

"Ala, aku dari dulu lagi suka kat Elisa, cuma aku rasa tak layak nak jadi bf dia, so aku rapat dengan dia as her best friend jelah, sampailah skang ni, ada lagi lelaki lain yang suka kat dia, isskk kawan² aku pulak tu..camne ha.." Terang Hazriq lagi.

lagu 'Box' dari The Gathering sedang berkumandang.

"Oh god, minah ni angel ke??? apa ni??? kata rockers mana boleh serabut macam ni.." Aku.

Hazriq bersandar dan dongak kepala keatas, diam tanpa bicara.

"Dah la..best friend tu kire 'bf' jugak..aku bosanlah nak dengar cerita korang ni, pandai²lah". Jawab aku.

"Rockers jugak manusia, punya perasaan.." Hazriq.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law