Tuesday 14 April 2009

Mati dan takkan hidup lagi.

Hati tersentak, jiwa sedang retak, itu adalah diantara gambaran yang sedang dilukiskan secara berselirat didalam kotak fikiran aku. Jika dihitung, jika dilihat dengan mata kasar ramai yang akan nampak sekujur tubuh yang 'normal' milik sebuah android, tidak ada masalah, sentiasa menurut perintah, senyum dan juga gembira. tetapi sebenarnya aku sedang bermain dengan warna² kelam dan suram, warna² yang amat sukar untuk diterangkan. Aku tidak pasti berapa lama masa yang diperlukan untuk mendapat sinaran cahaya, serta pulih seperti sediakala. Dari setiap gelak dan ketawa, dari setiap ukiran senyuman dan kata² aku sebenarnya sedang menderita. Dari setiap keteguhan dan kekuatan yang dibina aku sebenarnya sedang sengsara. Maaf kepada sesiapa yang pernah disuntik untuk berdiri kuat dan teguh kerana aku, sebenarnya aku lebih lemah dari kamu.

Lagu ini untuk semua yang pernah kenal aku.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law