Monday 13 April 2009

Today is my Day 5.

Dua hari bercuti, tidak ketempat kerja, meluahkan segala kepenatan dirumah, keluar bersama rakan, makan², minum², bercerita, tengok 'movie', bersidai selepas habis gig bersama rakan² yang lain dari Singapura pula sampai lewat pagi, kemudiannya tidur, bangun lewat, melepak lagi dengan rakan yang lain pula, malamnya membuang masa juga dengan rakan yang lain sambil menghirup kopi, menyedut rokok, bercerita tentang ceritera, fitrah kehidupan, fahaman yang melalut² serta pelbagai warna yang berselirat juga tersirat. Pagi ini bangun dengan hati yang tenang walaupun berat untuk memulakan hari pertama, sambil bersiap memakai baju dan seluar telinga aku menyerap lagu EXPLOSIONS IN THE SKY 'day 5' lalu menghantar 'signal' ke kepala. Sampai ke tempat kerja dengan muka ceria dengan ukiran senyuman. Tiba² aku dapat panggilan telefon.

"Hello, kapal awak dah keluar ke??" Tanya dia.

"Dah since friday, so hari ini saya nak buat apa ni" Jelas aku.

"Oh, semua dah closed la??" Tanya dia lagi.

"Semua dah siap". Jawab aku.

"So arini, u stay je dalam ofis dulu, apa² nanti saya bagi tau lah" Jelas dia.

Hati bersorak gembira, mana boleh aku buang masa didalam 'office' tanpa kerja. Aku perlu buat sesuatu seperti buat panggilan kepada mana² rakan yang 'free' supaya aku boleh isi segala masa lapang yang ada hari ini. didalam hati aku terdetik, lagu 'Day 5' yang aku dengar awal pagi tadi benar² memberi 'luck' pada aku hari ini. (senyum dan terus dengar semula lagu 'Day 5'. Sambil mulut terkumat-kamit mengulang perkataan "Today is my day 5..today is my day 5..Yes today is my day 5"

3 comments:

Unknown said...

*grin* so apa lagi? :p

day 5. menarik2.

ceri masam said...

heheheeh have fun dengan keriangan!
:)

Suffian Salim said...

huhu..saya cuba utk have dgn keriangan..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law