Tuesday 7 April 2009

Sehari bersama bunga dan kumbang.

Ahad lepas, dalam keadaan cuaca yang tidak menentu, ketika melihat manusia membanjiri setiap khemah yang disediakan, beratur panjang untuk ambil makanan, kanak² berlari gembira tanpa peduli sesiapa, sambil kedengaran lagu² retro melayu diselangi dengan alunan dangdut serta lagu² khas untuk pengantin. Ada yang kelam kabut, ada yang kusut, ada yang tersenyum serta bergelak ketawa, ada yang kecewa, ada yang berpeluh², ada yang tercungap², ada yang mundar mandir, ada yang nak tunjuk gelang tangan, ada yang pakai make-up tebal, ada yang sembang pasal kereta, ada yang tidak bertegur sapa, ada yang bersalaman, ada yang kena saman, ada yang bergosip, ada yang berprinsip, ada yang berdiri tenang dan ada juga yang senyum tanpa berhenti. Dari jauh aku lihat pancaran cahaya pengantin baru lalu terus datang dekat, salam dan terus berpelukan sambil berbisik ke telinga. "Tahniah Pali, tapi kau dah gameover!!,kiteorang still free to fly". Jelas aku sambil tersenyum. "Takpelah, aku main game lain lepas ni" Jawab Pali juga sambil tersenyum. "Tapi makesure bukan yang nightmare punye game" Bisik aku lagi. "Dah kau pegi sane makan, tak lama lagi mesti kau pulak" Balas Pali. Seorang lagi rakan telah membuka punca jalan kepada idea perkahwinan dan aku hanya mampu nyalakan rokok, sedut dan hembus asap keluar dari rongga sambil tersenyum aku berbisik kepada hati "rockers kene kahwin jugak ke??"









Harap maaf, jurukamera ini bukan bernama Saiful Nang tetapi sebuah android.

5 comments:

Unknown said...

rocker mana kahwin awal. haha.

Suffian Salim said...

kalau skinhead?? kahwin lewat jugak ke..huhu

Suffian Salim said...

kalau skinhead?? kahwin lewat jugak ke..huhu

ndrh edzn said...

saiful nang.. huhuhu..
igt ted adnan td...
hehehehe..

Suffian Salim said...

hihi...gurauan je tu..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law