Tuesday 7 April 2009

For those who drink their coffee.

Sebuah petang yang indah, penuh dengan manusia² plastik lalu lalang juga ada yang melewati meja yang diduduki oleh empat orang jejaka jalanan, sambil menghayati kipas berpusing perlahan², sambil menikmati lagu² klasik, sambil mendongak lalu menyimpan seribu rahsia dari atas langit. Ketika sedang gembira menghirup kopi panas serta masing² bergaduh dengan sudu dan garfu untuk menikmati kek coklat ber-aiskrim yang lazat.

"Aku rasa cam tak puashati lah tengok kek ni," Jelas aku sambil mata memerhatikan kek yang sudah tinggal separuh diatas piring kaca.

"Kenapa pulak??" Tanya Sharman sambil menyalakan rokok.

"Takdelah, aku tak puas hati tengok kek ni sebab 'dia' yang makan" Jawab aku sambil memandang tepat kearah sekujur tubuh yang mukanya sedang senyum.

"Cibailah, nape kau pandang aku pulak" tanya Azuan sambil senyum.

"Aku tak taulah, orang lain makan, aku tak kisah, tapi bila kau yang makan aku ambil kisah.hishh" Jawab aku lagi.

"Haha..sebab jarang kalau lepak² macam ni kau makan kek je, selalunya kau mesti mintak benda² berat, kek ni kecik je, tak sesuai untuk kau, tak kenyang kau tau tak" Cantas Aji.

"Sial lah....salah ke aku makan sikit je..ari ni" Azuan berkata.

"Tak salah, tapi tak kena hang makan sikit" Jawab Sharman.

"Kah..kah..kah"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law