Friday 18 April 2008

Aku gagal lagi.


Dulu sewaktu aku kecil, aku rasa amat bertuah tinggal disini, everything is comfortable. Tapi sekarang aku rasa macam dalam neraka, yes aku adalah orang yang masih anggap neraka itu wujud. Kini aku rasa seperti hilang segala²nya disini. Aku tolak bulat² apa yang cikgu aku ajar sewaktu aku kecil dulu. Aku dah tak suka berada disini, aku dah benci berada disini, kita semua dah gagal, kerana kita ditakluki oleh orang yang gagal, Adolf Hitler pun tidak sekejam ini.
ada orang tanya, kenapa kita gagal, kita dah jauh maju kehadapanlah. Aku cakap tidak, kita hanya mampu bergaya dengan ketinggian KLCC, itu sahaja.
, seorang rakan ditempat kerja aku yang berasal dari Australia pernah memberikan gambaran yang amat jelas. Dulu tahun 1991 dia pernah melawat Malaysia, dan sekarang dia telah mulakan hidup baru disini, ternyata pembangunan yang berlaku amatlah pantas. Dia kagum tapi dia kaget sebab manusia² disini masih lagi jauh dibelakang. Corak kita ketinggalan, rohani kita tidak berjaya.

"I think The Curve is the best place..Adioss.."

"Yeah...ill try my best"

Maaf kerana aku masih lagi kabur didalam pencarian untuk menerangi dunia manusia² yang lain. Aku masih gagal untuk memanipulasi dunia orang lain. Tapi aku akan cuba yang terbaik jika diberi peluang. Sabar ya..

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law