Friday 25 April 2008

Kisah bersulam #4

"Aku rasa dah bosan nak keja lah kat situ." Jelas Aji.

"Kenapa..aku rasa best je..yelah its an artwork, kau kan minat art" Tanya aku.

"Memanglah tapi keje sebagai pembuat storyboard ni boringlah, client nak macam² ikut kreativi aku tapi bila aku dah siapkan, mesti diaorang akan kondem macam², dah lah bagi dateline tak masuk akal." Jelas Aji.

"What to do, no.1 customer is always right, no.2 pls follow no.1, so nak buat macamane?? aku pun sama jugak kat tempat kerja ni, skang ni kena handle customer dari Arab Saudi, bosan gila.." Jelas aku pula.

"Tulah aku nak resigned lah. aku nak buat benda lain, aku dah malas nak jadi art director lagi, aku nak direct movie plak" Jelas Aji.

"Relaks lah, semua orang tengah tekanan, kalau kau jumpa wan cuba dapatkan solution dari dia" Terang aku.

"Ahh..mamat tu malas lah aku, kang suh aku makan carrotlah, cendawanlah, minum air tomatolah, sarang burung layang²lah, lalat lah, macam² lagilah. semata² nak hilangkan tekanan" Jelas Aji.

"ahahaha semalam aku dengan Pali tekanan, last² dia bagi solution pi William, apa lagi kuarlah nasi lemak ayam pandan lah, spaghetti lah, ribena laici lah..ahahaha, tapi dia belanja," Jawab aku dengan gembira.

"Oh yeke, where i've been yesterday?? oh..keje..keje..keje.." Tanya Aji.

"Relaks jom makan aku belanja, aku teringin potato salad lah" terang aku.

"Ha...ah bila kita tertekan dan ada orang nak belanja makan, memang tekanan tu akan berkuranganlah..Jom lah kat mana??" Tanya Aji

"Thats why lah Wan memang pakar dalam hal ni, jom lah mana² pun boleh."

"TGI Subang parade." Aji

"Ok kau roger Wan" aku

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law