Tuesday 29 April 2008

Kisah bersulam #7.2

Malam semalam aku terfikir kenapa ada manusia di dunia disini amat ingin untuk mengaggungkan bahasa orang lain, kenapa perlu untuk mengibundakan bahasa orang lain, aku gerun melihat kehebatan manusia di kementerian berfikir oh tidak mereka bukan
sahaja berfikir tapi telah pun merealisasikan impian dan hasilnya semakin ramai manusia² yang rasa dirinya tidak hebat, yang rasa amat tertekan, yang rasa rendah diri, rasa kecewa dan banyak lagi telah mengambil keputusan untuk membiarkan saja apa yang berlaku, langkah mudah yang telah diambil ialah tidak perlu memberikan minat kepada tempat untuk menimba ilmu, tidak perlu bersusah payah untuk menimba ilmu, apabila ilmu itu susah untuk dicapai walaupun tinggi hanya sejengkal dari kepala. Aku perlu salahkan siapa?? aku perlu tunding jari dekat siapa?? aku perlu lemparkan kegagalan ini dimana??
Nah...kau telah rosakkan generasi aku, kau cuma pentingkan anak² kau supaya mudah untuk menimba ilmu didunia yang lain, supaya dapat jadi seperti kamu bila dewasa kelak. Aku amat buntu memikirkan masalah ini. Prof Ungku Aziz..bantulah mereka.

Tiba²

"Geng, lu dah tido ke??"

"Belum lagi, nape??" Tanya Aku

"Aku masih pelik dan tak pahamlah, kenapa banyak perempuan² cantik bf diaorang tak handsome.."

"Ok lah weh aku nak tido..ngatuk gillerrr ni.." Jawab aku.
"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law