Sunday 27 April 2008

Bila Harga buku nak disubsidikan.

Petang ini di pusat coffee terkemuka ditepi Borders Pusat urban untuk manusia² cool menghuraikan segala gambaran yang terbuku dikepala, aku bersama² dan yang lain cuba turut serta membincangkan isu² hangat politik yang semakin kusam didunia disini. Semua kaget tapi tetap cool..!!

"Aku pelik lah kenapa bila aku tengok gadis² yang sweet,cute,gorgeous tapi bf diaorang semuanya gagal lah" Tanya Wan.

"Huh...apa maksud kau gagal?? kau tau ke bf² diaorang sekadar cukup² makan je time SPM dulu?" Tanya aku semula.

"Ishhh..nah kau tengok tu, that so pretty tapi tengoklah bf dia..gagal seyh..kenapa kita semua yang handsome lagi bekerjaya macam ni takde pun mane² perempuan nak melekat.." Jelas Wan sambil menoleh kearah sepasang kekasih berpegan tangan melalui alunan suara perbincangan.

"Oh..tu lah what to do, his luck dude. Kita memang orang tak suka nak buat macam mana??" Jelas Aku.

"Yelah..at least cari lah yang berpedoman sikit, ni dah macam kutu pecah rumah je" Jelas Wan.

"Kutu pecag rumah tu art lah, pasal tu awek² suke..kau mana tau" Jawab aku.

"Abis kita semua ni macam mana?? takde pun gadis² datang mendekati kita" Tanya Wan semula.

"Maybe diaorang takut kau makan diaorang kut Wan" Sahut Aji sambil ketawa.

"Ahahaha..mungkin jugak lah..tapi betulah benda ni aku dah banyak kali nampak, tapi as long tak kacau aku dah lah..ahaha" Jawab aku.

"Tapi kau tak sakit hati ke?? kau tak pernah terfikir ke kenapa jadi macam ni?" Tanya Wan.

"Adalah terfikir pertama maybe mamat tu ada banyak duit sampai mampu membeli Tol² yang ada kat malaysia ni, kedua maybe mamat tu Artis terkenal dimana lagu² lagi hebat dari Artic Monkey mahupun Black dahlia Murder. ketiga maybe that girl dah bosan nak ada bf yang handsome lagi jambu macam kau Wan, sebab bf² yang mcm tu susah nak jaga lah..mesti ramai perempuan² lain nak melekat, kau tengok lah diri kau sendiri, paling tak pun fries mesti melekat punya.." jawab aku sambil gelak..

"Ahahahaha, Wan jambu aaa" Sahut Aji.

"Cam Sial je fries yang melekat kat aku, tapi betul lah tu, reason² yang boleh diguna pakai, tapi kita semua macam mana pulak?? takkan nak duduk diam je tanpa wanita disisi..?" Tanya Wan lagi.

"Ala..buat masa kau suruh jelah Aji jadi gf kau..Aji cun ape.." Jawab aku..aahahah

"Hah..oklah tu Wan aku single lagi ape..nak tak??" tanya aji.

"Ahahaaha..gila.. ishh..Eh nak makan apa hari ini..?" Tanya Wan semula.

"Ahahaha...weh tak payah makan lah..minum je pasni kita jalan² tengok mana² gadis yang suka kat kau yang jambu ni Wan.." Jawab Aji.

"Ah..malas lah aku..cibai la korang" Jawab Wan Semula.

Aku cuma ketawa tetapi terus berfikir kenapa berlaku sedemikian rupa..oh tidak perlu ada diskriminasi dalam hal ni..let it be..
Aaarrhhgg tapi aku dan yang lain² teringin nak tahu..
ada siapa² yang boleh membantu.

1 comments:

liza said...

perempuan nak lelaki yg boleh jadi kawan..teman..bestfren..dan boleh berkongsi segala suka dan duka bersama..muka tak penting sangat...hati yg utama:)..tapi kalau dah dpt yg hansome tu dikire bonus la:)

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law