Wednesday 16 April 2008

Kisah bersulam #2

sekarang ni setiap petang pasti Hujan, misi aku nak pastikan band Hujan jatuh tersungkur sampai tidak mampu untuk bangun lagi, biarkan mereka dengan "Pagi yang gelap"
aahh tidak perut kosong, kan best kalau kat rumah mak aku masak kuih Jemput² dah lama rasanya tak kena kuih tu, thats is enough for me for dinner.

Sampai je kat rumah aku terus masuk kebilik, buka baju dan terus melangkah ke bilik air, bila aku singgah kejap kat atas meja makan, kata² indah untuk aku hari ini adalah tersenggam indah didalam pinggan yang dipenuhi kuih jemput²..

"Mak hari ini puas teringin nak makan kuih jemput², bila sampai rumah je mak dah buat kuih jemput².." kata aku

"Hah tu lah dia, sehati sejiwa.."

aku rasa nak menangis, terus berjalan ke bilik air dan termenung.

"macamana rasanya hidup tanpa manusia yang bernama emak.."

1 comments:

liza said...

No one can replace her in our life..

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law