Friday 18 April 2008

Jiwa Azuan

Aku masih belum cukup berbisa, belum cukup liar,belum cukup kejam, tapi aku memang sedang berusaha kearah itu. Kawan aku pernah bagi tau bagaimana cara untuk jadi manusia kejam, aku tau dia hanya 'try ' saja, tapi aku masih tetap percaya. Wan adalah salah seorang rakan yang amat penting bagi aku untuk mencorakkan dunia aku sendiri, beliau adalah seorang pakar pemakanan, buat masa ini sedang bekerja partime sebagai penganalisa makanan di Kementerian kesihatan dan pada masa yang sama dia juga sedang sibuk menyiapkan tesis utk pengajian master bagi tahun yang terakhir. Kalau tak silap aku tesisnya berbunyi tentang kepentingan makanan untuk penjanaan minda yang cerdas. Ramai gadis² suka untuk berdampingan dengannya, ialah dia manusia bijak yang mampu memanipulasi minda² yang lemah dengan bercerita tentang pentingnya pemakanan sihat untuk kecantikan dalaman dan luaran, gadis mana yang tak suka dengan perkataan"cantik"??? so Wan adalah jawapan kepada segala²nya, dia juga mempunyai kelebihan untuk memanipulasi aku untuk lupakan segala masalah yang ada dengan makan.

tiba² bunyi hp aku berbip..


"Oit kalau dapat Mc'D punya fries dah best dah ni, aku tak boleh tidur lah.." sms dari Wan


"Aku bagi kau 2 minit untuk siap..." sambil senyum aku sent sms..

"Mann jangan buang masa tengok tv, aku menuju ke Mc'D Kota d'sara ni.." sms kedua aku kepada Sharman.

"Aku dah nak sampai dah ni, hang kat mana cepatlah.abis nanti" sepantas kilat Sharman reply.

Azizudin kerja, Fazli kat terengganu..nevermind.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law