Monday 19 May 2008

Dilema seekor kucing.

Aku ada banyak kucing, tapi dalam ramai² tu aku paling suka dengan seekor kucing jantan yang aku panggil dengan nama 'demok' sebab dia adalah seekor kucing yang amat gemuk,tampan lagi comel. Kehidupan kucing aku amat mewah seperti jejaka kacak yang berharta, setiap hari dia tidak akan duduk dalam rumah dia selalu keluar dating dengan ramai gf, dia adalah seperti seorang playboy, aku gembira melihat dia kerana setiap hari jika terserempak dengannya dia akan senyum dekat aku, biasalah seekor kucing jantan yang hidup senang lenang dikelilingi ramai gf, semua orang akan happy kalau jadi macam kucing aku si demok. Lepas bangun tidur dia akan keluar rumah dan tidak balik sampai lah lewat pagi, kehidupan sosialnya terlalu urban bagi seekor kucing, dia terlalu liar. Sehinggalah beberapa hari yang lalu sampai ke hari ini aku pelik melihat demok, setiap kali bila aku pulang ke rumah dia pasti akan ada bersama² dengan mak aku dirumah,aku tanya "Demok, kau tak keluar ke?" dia geleng kepala bila waktu malam pun dia tak keluar rumah, aku tanya lagi "Kau tak pegi clubbing ke malam ni" dia hanya geleng kepala, sehinggalah tadi aku cuba berbincang dengannya manalah tahu kalau² dia mempunyai masalah.

"Eh kenapa sejak akhir² ni kau tak keluar rumah??" Aku

"Malas, aku dah bosan hidup macam ni.." Jawab Demok.

"Ha..?? Malas duduk diam² tak buat kerja, orang bagi kau makan banyak tiap² hari pun kau malas ke?? kau nak jadi apa ni?? Tanya aku lagi.

"Tak taulah, aku nak cari kerja, aku nak kahwin, aku nak ada anak, aku dah insaf, aku taknak jadi liar lagi.." Jawab Demok.

"Ahahahaha...jahanam punya kucing.." Aku

1 comments:

Anonymous said...

aku gelak sorng2 dowh baca!!
sbb teringat kt kucing smlm yg gemok xingt tu!!
kaler putih pun dh nk ke kuning...
bahan sial...
aduh pecah perut aku...

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law