Sunday 4 May 2008

Rika & Nia

Petang semalam di The Borders, sambil berdiri dan ketawa aku membelek cerita tipu tentang kejayaan syarikat penerbangan tambang murah yang amat berjaya didunia disini, dan tiba² ada yang menegur..

"Hi..may i know, kenapa kamu laughing baca buku itu"

"Oppss, sorry am i disturbing u..? sorry again" Jelas aku.

"Oh No..tidak menganggu, just ingin tahu kenapa kamu ketawa membaca buku itu"

"Oh nothing just rasa cerita² didalamnya amat kelakar" Jelas aku.

"Like what?? serius saya ingin tahu"

"Hard for me to explained..maybe next time ill tell u" Jawab aku.

"Oh so sad, berilah tahu sekarang"

Tiba² datang seorang lagi gadis mendekati perbualan aku dan dia.

"Hey Rika..i'm done shall we" tiba² gadis itu bersuara.

"Oh nanti dulu, aku mahu dengar cerita dia tentang buku yang dipegangnya, please i want to know, eh by the saya Rika and this is my friend Nia,we're from Jakarta tapi menuntut disini"

"Oh nice to know both of u..study dimana" Tanya aku.

"Kami study di KDU, so apa ceritanya" Tanya Rika.

"Actually semasa saya baca buku ini, saya teringat tentang cerita pakcik saya naik kapal dari syarikat ini untuk ke Sabah, dia terjumpa lalat didalamnya, dan bila tanya pada stewardess mengapa ada lalat, lalu stewardess itu menjawab yang lalat pun mahu pergi bercuti, so thats why saya ketawa bila membaca kejayaan² yang tertulis didalam buku ini..this company is..bla..blaa..kutuk..blaa..blaa..kutuk lagi..blaa..worst..worst..blaa..not worth it.bla..bla.." Jelas Aku.

"Oh really..mengapa begitu teruk sekali" Tanya Rika.

"Biasalah tambang murah, what u can expect rite" Jelas aku.

"Ok nanti aku mahu tanya papi aku tentang ini" Jelas Rika (papi tu maksudnya ayah)

"ha...for what?? saya rasa tidak perlu" Jelas aku..

"Kerana my dad manager company ini di Jakarta" Jawab Rika sambil ketawa bersama rakannya Nia.

"Oh Gosh..is it?? oh..sorry for that.." Jawab aku dalam keadaan bersalah.

"Tidak mengapa, its ok, eh u free now??" Jelas Rika.

"Errr..maaf yaa..huh free now?? kenapa i think free just wait my friend" Jelas Aku.

"Saya bayar kamu minum and tell me more about this company..boleh ya.." Jawab Rika.

"Oh..that so sweet, sama seperti orangnya. thanks sebab hendak belanja, tapi saya tidak mahu bercerita tentang company tersebut, saya cerita pasal benda lain, boleh" Tanya aku semula.

"Kenapa?? cerita apa pula??" Tanya Rika semula.

"Mmmm saya cerita pasal ADAM AIR, kamu mesti tahu kan" Jelas aku.

"Oh kamu memang expert didalam bidang penerbangan ya..? semuanya kamu tahu.." Tanya Rika.

"Tahulah sikit², anyway ADAM AIR more worst than ur dad company" Jelas aku.

"Is it...tapikan Ayahnya Nia orang² besar didalam ADAM AIR." Jawab Rika sambil tenung kearah rakannya Nia.

"Huh...ye ke?? tidak mengapalah Rika, rakan saya maybe sudah sampai, so we meet next time lah, nanti saya cerita pasal MAS pula.." Jelas aku malu.

"Kenapa gitu, ayuhlah sebentar sahaja..Ayuh.." Jelas Rika.

"Next time ya.." Jawab aku.

"Saya tinggal berdekatan sini, jika kamu free call ya..this is my num..i like to chat.." Jelas Rika sambil senyum..

"Oh..Thanks..ill call u later..bye.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law