Sunday 18 May 2008

Gambate..!!!

Kita semua tidak akan dapat lari dari masalah, walaupun ianya sekecil virus didalam zarah ianya tetap masalah. Berberapa tahun kebelakang aku telah ditimpa dengan pelbagai masalah, tiada jalan untuk terjumpa dengan penyelesaian, aku teruk tersentak dan dihentak, aku betul² berada didalam lingkaran api yang amat membara, aku cuba simpan niat dan teruskan semangat agar tahun² yang akan datang segala masalah² dapat dilunaskan tapi semuanya hanya sebuah mimpi disiang hari, kerana semua masalah yang ada semakin berkembang pesat, semakin kuat bersorak², menari² melompat kegembiraan disisi aku. Seperti biasa banyak manusia memberi nasihat semata² untuk sedapkan hati aku. "hidup ini ibarat roda, kadang² diatas, kadang² dibawah" tapi semua orang tak tahu yang aku dah kena lenyek dengan roda, kena lenyek sampai lumat. Sehinggalah satu hari aku dan Jason seorang rakan yang amat menggemari dunia manga dan anime dari Jepun. Aku dan dia banyak mengkaji tentang dunia disana, aku telah mengkaji siri anime BLEACH dan sebelum itu NARUTO, sebelum tv3 memuat turun siri cerita² tersebut.Walaupun aku tidak membaca manga atau menonton anime tapi aku banyak buat artikel tentang mereka untuk sebuah majalah, NARUTO bukanlah sebuah cerita yang sesuai untuk kanak² apatah lagi BLEACH. Tapi apa yang pasti siri manga mahupun anime banyak mempengaruhi manusia² di sana ianya telah jadi satu budaya, jadi tidak hairanlah kenapa mereka gigih bekerja. Mereka amat obses dengan semangat perjuangan, dari setiap siri manga dan anime di Jepun mereka telah dilatih minda untuk menjadi seorang manusia yang kuat, sentiasa bersemangat, teguh dan utuh. Aku hormat pendirian mereka, manga dan anime adalah tuhan serta injil mereka. Semangat seperti itu telah diserapkan kepada mereka sejak mereka kecil dan aku amat impikan semangat seperti itu disini. Aku kagum dan selepas membuat kajian serta artikel dan sehingga hari ini walaupun semua masalah masih lagi rapat dengan aku, aku tetap terus berdiri.
GAMBATE..!!!

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law