Tuesday 20 May 2008

Viva la Mahathir.

Ramai terkejut, ada yang kecewa, ada yang menyokong, ada yang membantah, ada yang ambil kesempatan, ada yang cakap "lantaklah, kite macam ni jugak", ada yang sedih, ada yang benci tapi itulah hakikatnya, Dr.Mahathir keluar UMNO. Aku agak terkejut tapi buat² tidak terkejut cuma dikepala bermain dengan pelbagai tanda tanya. Adakah ianya akan mengubah apa², kesan yang macam mana akan berlaku.Nah itu semua tidak penting aku cuma mahu tahu bila hidup disini mahu sempurna, bila hidup disini tiada kecewa, senang cerita bila harga beras nak turun, tol nak turun, sardin setin pun nak turun, polis,bomba badan² kerajaan tak makan rasuah lagi bila tu semua akan berlaku??. Aku memang tak makan nasi, aku tak sepatutnya peduli pun tapi manusia² lain amat memerlukan. Manusia² yang makan rasuah juga perlukan. Cukuplah berpusing² aku dah bosan dengan drama cerekarama ini semua. Bukan aku tapi semua mahukan ketelusan dan ketulusan. Aku tidak akan maafkan semua orang yang terlibat ketika mereka mencari aku dihari penentuan nanti. Percayalah aku tidak akan.

"Takkan Melayu hilang didunia" - Hang Tuah (aku sokong kau Hang Tuah tapi jenis melayu yang macam mana takkan hilang kat dunia ni..)

www.chedet.com

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law