Saturday 10 May 2008

sinikal #4

Dulu sewaktu aku kecil setiap malam sebelum hendak tidur bapa aku atau mak aku tidak akan bercerita tentang 'Sang kancil dengan buaya' mahupun 'Arnab dan kura-kura'. Mereka memang tidak terapkan cara yang selalu kita lihat didalam filem² yang datang dari barat dan kemudiannya ditiru oleh pengarah² drama mahupun filem didunia disini.
mak dan bapa aku lebih senang membuat kuiz seperti 13+80 sama dengan berapa??, 7 x 12 sama dengan berapa, cuba menyoal tentang apa yang aku makan dan minum hari ini tetapi dalam bahasa inggeris dan aku perlu menjawabnya dalam bahasa inggeris juga, bila aku bangun pagi barulah mak atau bapa aku akan beri buku cerita dan suruh aku baca sendiri, aku dibesarkan pada zaman rock sedang berada pada era kegemilangan pada zaman semua orang memakai kasut aliph. Zaman dimana Dr.Mahathir pernah tegur Ella kerana menggunakan suara yang amat kasar dan kini Ella pula telah tergolong didalam golongan perempuan² yuppies.
Harap maaf aku masih belum makan lagi.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law