Friday 23 May 2008

Regina Spektor is back...!!!

Setiap pagi selepas aku bangun dari tidur dan sedang bersiap untuk ke tempat kerja aku pasti akan perdengarkan lagu 'Snow Brigade' dari MEW ianya seperti sejenis dadah vallium yang mampu untuk memberikan nafas baru, semangat baru dan juga keyakinan baru. Jika aku tak dengarnya aku seperti hilang kawalan, aku seperti tiada tumpuan dan amat tidak bersedia, aku sejenis manusia robot yang tidak mampu untuk buat orang tersenyum, aku mempunyai sifat dimana kadang² jika aku tidak bercakap aku akan terus tidak bercakap, tetapi jika bercakap aku akan amat tidak pasif untuk bercakap, dan selalunya akan jadi begitu dengan manusia yang aku kenal, dan juga manusia yang aku tidak kenal. Kehidupan ini memang penuh makna yang tersurat dan tersirat, namun yang paling pasti ianya haruslah diteruskan walaupun sebenarya sudah tiada jalan untuk dilalui, ini bermakna kita perlu untuk menciptanya sendiri, dan aku sedang kearah itu. memang masih banyak tanda tanya tetapi ianya akan dikupas sedikit demi sedikit, mungkin ramai yang agak pelik dengan apa yang cuba aku terangkan, tapi biasalah hidup ini penuh dengan makna yang tersurat dan tersirat, begitu juga denga tulisan didalam blog ini penuh dengan unsur² tersurat, tersirat yang amat berselirat. Tapi aku yakin lama kelamaan semuanya akan paham dan mengerti.
Jangan jadikan kehidupan anda sama seperti sebuah roda, kerana lambat laun ia pasti akan menjahanam kan hidup kita, lupakan pepatah ini. Jadilah seperti seekor burung yang mampu terbang bebas kemana² dalam keadaan cuaca yang amat tenang tanpa ada batasan mahupun halangan. Aku percaya, aku pasti dan aku yakin tiada siapa yang mampu menghalangnya.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law