Monday 12 May 2008

Sinikal #4.1

"Serius weh..aku dah bosan dengan keje aku, aku nak berhenti kerje.." Aji.

"Ala...bosan sikit je nak berhenti..lemah daya pemikiran la kau ni" Aku.

"Kau tak paham, ape yang sedang aku lalui skang ni, aku memang dah malas dah nak keje, nak buat macam mane.??" Jelas Aji.

"Kalau berhenti kau nak buat ape?? macam mane nak bagi makan kat kiteorg semua??" Tanya Wan pula.

"Abis tu after this kau nak buat ape..?" Tanya aku pula.

"Kau diam Wan..aku sumbat dengan goreng pisang kau nak??, aku nak jadi pengarah filem lah..kau boleh tolong??" Jawab Aji.

"Ahahah ok tu..buat cite kelakar mesti best punye.." Wan lagi.

"Kau diam lah Wan, kau nak aku sumbat durian plak ke dalam mulut kau.." Aji

"Ahahahaha...susah weh nak buat filem, modal besar lah." Aku.

"Kite buat kecil²an dulu ala macam berniaga burger tepi² jalan dulu lah..ahahah, kau tolong buat skrip boleh??" Jelas Aji.

"Ahahahaha...aku mane tau, aku bz gile skang ni, takde mase lah.." Jawab aku.

"Ala..ok bagi idea dah lah.." Aji.

"OK kite buat cite pasal seorang pemuda miskin lagi papa kedana, perlukan duit untuk keluarga dan jugak masa depan, tiba² die dapat idea untuk jadi kaya.." Aku.

"Hah..die masuk Akademi Fantasia ke??" Jawab Aji.

"Tak, die berjinak² dengan dunia politik bermula dengan tampal poster sampai lah akhirnya jadi YB dan kemudiannya jadi Menteri dan seterusnye makan semua duit rakyat..ahahah amacam ok tak??" Jelas aku.

"Hak ala..makan duit rakyat?? makanlah Chicken Chop ke, fish n chip ke..Char kueh tiaw ke..ahaha" Sampuk Wan.

"Arrrgghhh...kau memang nak kene BANTAI..!!! Wan..."

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law