Wednesday 28 May 2008

Sebuah Episod putus harapan.

Malam tadi didalam sebuah jentera pemusnah alam, 4 manusia muda bebas menghirup udara malam, bebas kerana masih muda dan tiada siapa dapat menghalang jiwa mereka dari terus terbakar, sambil terdengar alunan lagu dari COLDPLAY - Yellow dan semua keempat mereka termasuk aku meluahkan perasaan sambil mengikut setiap bait² lirik yang keluar.
Look at the stars..Look how they shine for you...And everything you do..Yeah, they were all yellow..
kemudian beralih ke bahagian seterusnya dan keempat² manusia masih tekun menyanyi,
Your skin..Your skin and bones..Turn into something beautiful..You know, you know I love you so...You know I love you so..
Kesemuanya melemparkan perasaan kebebasan, aku dapat rasakan ertinya sambil american eagle dibibir, sambil tangan aku memutar steering kerea dari kiri ke kanan, dari atas kebawah dan tangan kiri aku pula bijak mengatur pergerakan untuk menukar setiap posisi gear disetiap posisi jalan, seraya kakiku juga amat mahir menekan brek apabila terpancar cahaya merah ditepi jalan yang dikeluarkan oleh sebatang tiang mampat dari besi keluli, masing² seperti tidak sabar untuk sampai kedestinasi yang dituju, setelah muka masing² dipancarkan dengan warna hijau yang dikeluarkan dari sebatang besi mampat ditepi jalan kaki ku pula amat bijak untuk menekan pedal minyak dan jentera pemusnah alam bergerak dengan lancarnya. Salah seorang mula bersuara.

"Bestkan layan lagu COLDPLAY ni, tenang je..ingatkan aku kat xgf akulah sbb die minat gile lagu ni.." Aji bersuara.

"Ceh..takde lagu lain ke yang die suke?? xgf aku pun suke lagu ni" Sahut Wan.

"Ahaha..Chris Martin buat lagu ni memang untuk awek² suke..tak payah nak heran.." Sampuk aku pula.

"Bukan awek je..mak aku pun suka,eheheh abistu mana pi awek hang Aji.." Sharman.

"Entah, aku dah lost contact..tu la sape suruh tak pandai masak macam mane aku nak jadikan die isteri" Jawab Aji dengan kejam.

"Kau nak wife kau macam mane?? aku suka yang tak reti nak marah²..kire cool lah..ahahah" Tanya Wan.

"Aku nak wife aku bile aku balik keje tunggu aku kat hall, pakai lawa² wangi² pastu ajak makan, dia yang akan suapkan aku makan..ehey...best kan.." Jawab Aji.

"Ushhh bosannye, tu zaman bapak² kite pilih isterilah..sekarang ni semue orang keje, kucing aku pun nak cari kerje..inikan pulak isteri kau nanti.." Jawab Aku.

"Weh..cite pasal bakal isteri kan aku suke perempuan yang pandai menyanyi sebab nanti malam² lepas penat bekerja boleh lawan karaoke..best gile.." Sharman.

"aha...aku suka bini aku pandai makan..ahah bukan pandai masak, nanti kiteorg bolehlah jalan malam² hunting for food..lagi best Man.." Jelas Wan pula..

"Weh..jahatnya hang Wan..aku pun nak yang camtu lah.." Jelas Sharman.

"Weh..aku suke perempuan yang perut berlipat..husshh mesti best..ahahaha" Aji.

"Kalau camtu aku nak cari perempuan yang tak reti masaklah..lagi best" Jawab aku.

"Ukk..?? nape plak weh?? bosannye tak reti masak..." Tanya Wan.

"Sebab bile die tak reti masak aku tak perlu makan, bolehlah diet sepanjang masa..ahaha ok tak??" Jawab aku.

"Gile..lah...boring nanti..makan maggi hari²" Aji.

"Takpe lain dari yang lain..baru relevan..ahaha" Aku.

"Ahh...mane² pun boleh lah..aku dah penat cari tak jumpe² pun..cis.." Sharman.

"Dah la..malas cite hal ni, aku tak nak kahwin" Aku.

"Eh makan² ade tak malam ni..ehehe" Wan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law