Friday 9 May 2008

sinikal #2

Aku menarik tangan dia, aku bawanya berjalan² menyusuri pantai, ketika itu cuaca amat panas sekitar 48 darjah celsius tapi angin² yang bertiup kencang disekeliling aku membuatkan aku tidak lansung berasa panas, akibat dari pengangan tangan kami berdua juga telah membuatkan aku lupa yang aku sedang dilanda bahang kepanasan. Aku toleh keatas melihat awan yang kesembilan warna² biru dan putih sedang gembira berlari² bermain bersama dengan burung² yang sibuk beterbangan kesana sini. Bunyi kicauannya bercampur aduk dengan deruan ombak serta dipintas oleh bunyi angin yang amat deras, aku berasa amat gembira, aku bawanya terus berjalan hingga ke satu tempat yang agak redup, hati aku amat berdebar, jantung aku seperti tidak mahu berdenyut lagi, aku amat malu mahu melihat keindahan wajahnya, aku hanya mampu melihat kesuteraan tangannya, aku perlu kuat, aku perlu kental untuk berterus terang dengannya. Peluang ini hanya sekali sahaja, aku tidak boleh biarkan saat indah ini pergi bersama² dengannya..Aku gagahkan bibir aku untuk berkata² sambil tunduk melihat pasir.

"Saya nak bagi tahu sesuatu kat awak" Aku.

"Nak bagi tau apa, cakaplah" Dengan lembut dia berkata².

"Saya terpaksa bagi tau kat awak, hati saya dah tak mampu untuk bertahan lagi, ini adalah peluang saya yang terakhir" Aku lagi.

"Ye apa dia, bagi taulah" Dia bertanya.

"Saya suka dekat awak, saya nak jadi teman hidup awak, boleh tak awak menerima saya seadanya.." Tanya aku secara spontan.

"What??? Kau dah gile ke?? muke macam TV samsung, badan macam floor tom jenama LAZER, duit ada rm8 je dalam wallet ada hati nak suke kat aku..Eeeuuu..tolonglah..kau pergi cermin muka tu sikit, tak pun bak sini kamera kau, aku tangkap muke kau, and then tengok puas² muke kau..tak sedar diri punya orang, kau siapa nak hidup dengan aku???" Jawab dia dalam keadaan marah.

Aku tersentak, langit yang cerah tiba² bertukar menjadi kelabu, burung² semua sudah pulang balik ke sarang masing², angin hilang begitu sahaja seperti ada orang tutup suis kipas, bunyi ombak menjadi amat perlahan seperti ada tangan sedang merendahkan paras bunyi dengan memulaskan knob volume radio, aku hilang kawalan, aku hilang tumpuan, keadaan menjadi semakin gelap, aku cuba melihat wajah si dia, patutlah dia tolak cinta aku kerana dia adalah Drew Barrymore, dan aku tak perasan lansung yang aku pegang tangan milik Drew Barrymore serta bawaknya melalui sisiran pantai. Aku amat malu, aku amat malu.. aku amat malu..tidak.

"Dah la..cukup²lah tu, bangunlah dah pukul 9 tak nak pegi keja ke??" Tanya Mak disebalik daun pintu bilik aku.

Aku gagal lagi untuk sampai awal ke tempat kerja, terima kasih Drew Barrymore, aku pun tak nak lansung jadi kekasih kau.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law