Friday 23 May 2008

Kenapa perlu ada entri ini..??

Esok Petang ketika aku sedang menghirup kopi sambil bertemankan Amerikan Eagle, ketika minda aku penuh dengan tanda tanya, sambil mata aku melihat 2 ekor anak kucing berkejaran dan menari kegembiraan dibawah meja, sambil aku cuba untuk memahami isi hati seorang rakan yang duduk didepan aku, aku cuba berfikir untuknya tapi aku tidak mampu lalu aku tanya.

"Eh kenapa aku tengok kau serabut je sekarang ni??" Aku.

"Entahlah, keje banyaklah, aku tak mampu nak siapkanlah" Aji

"Keje yang mane tak siap??" Aku.

"Biaselah keje aku tu lah..hari² org push nak cepat, semue main suruh je, main nak pakse je, ingat aku ape??? cibai..!! aku nak berhenti keje, aku nak quit..i'm quit..!@#$%^&*" Jelas Aji.

"Huh??? dari hari tu cakap nak berhenti..so cabut jelah..this is time for revenged baru diaorang kelam kabut.." Aku.

"Yes aku akan berhenti, esok aku jumpe boss aku depan² and then bagi yang aku dah bosan keje dengan die, aku dah tak tahan macam ni, aku boleh hidup tanpa keje dengan company die..aku akan cekak leher die..pastu aku nak bagi hadiah penumbuk..

"Bagus..macam tulah, jangan lupa korek hidung sekali..ahaha"

"Memang pun..tengok lah esok Ishh..aku memang nak berhenti, surat berhenti pun aku dah buat," Jelas Aji lagi.

Tiba² terdengar bunyi deringan fon

"Allo..yes..ha..ok..ok..u tunggu jap lagi i sampai ye..ok..takecare.."

"Eh aku kene bla dulu la pegi ofis jap,nanti aku jumpe kau lagi lah" Aji

"Oit kate nak berhenti keje..get lost lah semue.." Tanya aku

"Ehehe..aku tak jadi berhentilah.." Jelas Aji.

"Nape pulak??" Tanya aku lagi.

"Boss aku skang ni dah bagi aku sorang assistant awek cun buat praktikal, aku lemahlah..eheheh" Jelas Aji.

"Kirim salam kat boss kau..kalau ade budak praktikal lagi antar kat opis aku skali..
dapat lelaki lagi best..ahahah"

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law