Sunday 11 May 2008

Rock n Roll legacy

Semalam aku rakan² dan gadis² yang sedang koma menghabiskan waktu malam di Zouk, sambil menanti waktu yang sesuai untuk dibunuh, sambil menyambut hari bakal² Ibu THEY WILL KILL US ALL memang pembunuh yang kejam. aku tidak teguh. Aku hanya biarkan mereka datang membunuh, aku hanya biarkan sahaja apa yang berlaku malam tadi tanpa melawan tanpa protes tanpa pedang ditangan. Aku biarkan sahaja.

Pagi ini aku bangun, aku amat merdeka, aku amat bebas jauh dari segala jajahan manusia² kejam. Yes aku lupakan kawasan tempat kerja, aku lupakan segala kertas kerja, aku tak mahu bekerja, aku mahu merdeka hari ini. Fikiran aku kosong dan bebas aku rasa seperti didalam syurga walaupun keadaan bilik aku masih gelap tanpa cahaya sedangkan jam sedang terus berpusing, jarum sudah ke nombor 12. Aku gembira hari ini adalah hari aku. hari adalah hari aku lagi. Aku telah tetapkan segala ketetapan aku hanya hendak teruskan perjuangan. Biar apa manusia lain nak cakap memang mereka semua adalah insan² yang gagal. Selain dari Hari Ibu, bagi aku hari ini adalah hari Rock N Roll, Thats it..Aku kembali walaupun seribu tahun lagi. Tiada siapa yang nak peduli, aku dan rakan² serta gadis² yuppies yang tak tau apa² akan ke MCPA hari ini, legasi rock n roll akan berlansung beberapa jam lagi. Sementara menunggu Wan bersiap kerana mabuk² minum milo ais sambil menyambut hari ibu² malam tadi. Hati aku telah dipahatkan dengan paku yang amat besar. Yes aku manusia robot yang akan menuntut dendam hari ini. BUTTERFINGERS kembali dari awan yang kesembilan.
Selamat hari ibu kepada mak aku walaupun dulu waktu aku kecil selalu dirotan, selalu dititik dengan lilin tidak mengapa mak, aku relakan semua itu, aku terima semua itu, kerana kau adalah hero paling kuat dialam alam semesta dunia aku. Kerana kau aku mampu terus berdiri teguh, mampu berlari dan seterusnya terbang tinggi.
Selamat hari Ibu juga kepada bakal² ibu yang amat dahagakan kasih sayang.
SELAMAT HARI IBU SERTA SELAMAT HARI ROCK n ROLL..

"Weh jomlah..aku dah siap" Wan.

"Aji tak sampai lagi, macam mana??" Aku

"Adoi Aji ni mane?? aku dah lapar ni.." Tanya Wan.

"Oit hari ini takde makan²..minum je.." Jelas Aku.

"Hah?? yeke..boringnye..aku malas pegilah camni.." Wan lagi.

"Tak nak pegi sudah, aku tak pakse.." Jawab aku.

"OK..aku tak pegi" Wan sambil membuka baju.

"OK..aku pegi dengan Aji je..Pali dah gerak dulu dengan Diana" Jelas aku.

"Ala..bolehlah..kite makan dulu..please.." Rayu Wan.

"Ahahahaha....tak boleh, kite pegi terus" Aku.

"Bolehlah...boleh lah.." Wan.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law