Wednesday 7 May 2008

Nasra Zalia??? Siapa??

Malam tadi ada beberapa mata bertanya, Eh siapa Nasra Zalia, kenapa aku tak kenal pun dia, bila masa kau bercinta dengan dia, eh aku kawan kau dan kenapa aku tak tau semua ni, aku cuma dengar cerita sedih je..
Huh, aku bukan dilahirkan sebagai penulis, aku cuma penulis jadian yang akan menulis berdasarkan perjalanan emosi aku setiap hari, aku sudah lama meninggalkan dunia tulis menulis dan aku perlu tulis apa sahaja yang aku rasa nak tulis. Siapa Nasra Zalia adalah tidak penting bagi aku. Nasra Zalia adalah sumber adaptasi sebuah cerita yang disampaikan kepada aku dalam bentul lisan dan aku kembangkan menjadi tulisan, aku tidak berniat untuk tipu siapa² tapi itu cara aku menulis, aku akan menyelami setiap emosi dan perasaan, aku akan memanjat semua akal fikiran untuk hasilkan sebuah karya yang aku rasa bukan karya, sebuah penulisan yang tidak seperti tulisan. Aku cuba untuk jadi seorang manusia yang amat mengenali Nasra Zalia, yang amat mencintai Nasra Zalia, yang amat mengagungkan Nasra Zalia tapi akhirnya jatuh tersungkur. Mungkin ianya tidak sesuai untuk dipahamkan oleh minda² yang tidak mampu untuk menerima perubahan. Aku tidak diajar untuk menulis, aku tak pernah rasa nak belajar pun untuk menulis, aku tidak akan ikut peraturan yang telah diaturkan untuk menulis, aku cuma hendak tulis apa yang sedang bermain² didalam kotak² emosi aku. Nasra Zalia adalah sebuah watak yang sedang aku bangunkan yang sedang aku usahakan untuk seseorang yang aku amat suka. Mungkin satu hari nanti semua manusia² lain akan sedar.

Maaf Joe ini sahaja yang aku mampu setakat ini, tapi aku takkan berhenti, ianya antara kau, aku dan Nasra Zalia, just keep on searching.

1 comments:

Anonymous said...

Wow mcm jln cite kt dlm movie, u buat i tertanya2..lah

{Nancy}

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law