Saturday 17 May 2008

Radikal kah Amy

Malam tadi sambil menyusuri jalan dari subang jaya ke UM aku bersama Amy rakan sekolah yang sudah lama tidak berjumpa, Amy sedang menghabiskan saat² indah di UM kerana dia akan menjadi manusia biasa selepas ini, sama ada warna hitam atau putih yang akan mencorakkan kehidupan dia selepas ini hanya dia sahaja yang tahu jawapannya, aku berkata begitu kerana dia bakal meneruskan perjuangan sebagai seorang lawyer dan aku sentiasa mengharapkan dia tahu apa yang akan diperjuangkan nanti. Seorang lelaki yang dahulunya aku kenal sebagai budak yang amat pendiam tetapi hari ini akan petah bercakap di ruang legar mahkamah, aku bangga kerana ada rakan seperti itu, aku tidak lansung menyentuh perkara² tentang sistem kehakiman mahupun tribunal² sampah yang telah diwujudkan didunia disini, aku dan Amy hanya menyingkap semula perkara² yang telah dilupakan, sambil kedua² manusia yang sedang mencari hala tuju didalam kehidupan.

"Eh kau bile nak kahwin??" Tanya Amy.

"Bagi kau kahwin dulu la..eheh" Jawab aku.

"Aku tak tau lah, dah lame sangat time terbuang sbb study, nak carik awek pun takde mase.." Amy

"Biasalah tu, nak buat camne.." Jawab aku yang memang bosan dengan soalan yang diberikan.

"Kau tengok Badminton petang tadi..Malaysia gagal lagi lah" Tanya aku semula.

"Tulah negara kita ni semue dah tak boleh dah..tapi kalau nak naikkan harge barang macam beras, minyak, gula, tepung semue boleh lah.." Jelas Amy.

"Yes Malaysia Boleh..!!!" Aku

Harap-harap Amy terus bersikap radikal.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law