Wednesday 28 May 2008

Molekul indah #3

Aku melangkah masuk kedalam ruang yang amat gelap, bila aku toleh kebelakang aku masih mampu melihat keheningan cahaya dari luar sambil 2 orang askar tadi sedang berdiri, perasaan lega tiba² datang, namun bila aku toleh kehadapan tanpa diduga, tanpa dijangka keadaan didalam rumah yang gelap tidak lagi suram tetapi telah bertukar kepada keadaan yang amat tenang, keadaan tidak lagi didalam rumah tapi aku sedang berdiri dalam keadaan yang tidak pasti dimana belah kiri dan kanan aku adalah pepohon rimbun dengan keadaan yang amat berangin sambil aku dapat melihat dari jauh seorang budak perempuan kecil yang sedang mengayuh basikal sambil ditemani ayah dan ibunya, aku cuba menggerakkan langkah tapi masih tidak pasti kemana harus dituju. cuba cuba berjalan kearah budak kecil itu dan semakin lama aku melangkah baru aku dapat kesan yang sebenarnya kawasan aku berjalan itu adalah tempat tinggal aku, tapi keadaan amat lengang sekali, dimana semua orang yang lain. aku cuba mencari jalan untuk kerumah tapi fikiran aku masih samar² untuk mengingatinya. tiba² aku terlihat sebuah kereta berwarna biru berlalu terus dan yang aku pasti didalamnya adalah kawan aku Farid. aku cuba menjerit memanggilnya namun dia lansung tidak menoleh kearah aku malah terus laju meluncur. Aku menjerit memanggil Farid..!!! Farid..!!.. ternyata tidak berhasil, aku teruskan langkah aku, hingga aku dapat lihat sebuah kedai makan, namun tidak ada orang disitu melainkan Farid yang sedang duduk seorang diri, aku cuba mendekatinya tapi pelik kerana dia lansung diperasan yang aku didepannya, aku cuba menyapanya aku pegang bahunya tapi dia seperti tidak tahu tentang aku, seperti tidak nampak aku. Keadaan menjadi semakin pelik bila Farid lansung tidak pedulikan aku, keadaan menjadi semakin binggung bagi aku kerana perkara² begini berlaku didalam keadaan yang amat bercelaru. Aku cuba berbisik ketelinganya..

Bersambung...

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law