Monday 5 May 2008

Hari ini #4

Hari ini seperti biasa aku memang telah membuat setting didalam kepala untuk malas ke tempat kerja dan aku pasti manusia² lain pun akan berfikir sama seperti aku, its monday dude..!! dan macam biasa aku tiba lewat dan sambil berjalan malas menuju ke perut pejabat, tiba² ada yang menegur.

"Hey dah pukul berapa baru nak masuk ni"

Jam dikepala aku pukul 8.20, aku hanya mampu senyum dan biarkan manusia yang bertanya melewati aku. Dia tidak tau apa masalah aku, dia tidak tahu yang ini cara aku protes terhadap bos aku, dia tidak tahu ini adalah cara aku untuk dapatkan apa yang aku tak dapat, dan aku rasa dia hanya perlu duduk diam sambil jaga seluar dia. Aku cuma perlukan orang menegur aku dengan ucapan salam atau hello itu sudah cukup untuk memulakan langkah yang amat mencabar, setibanya di dalam perut pejabat. tidak ramai didalamnya, suasana amat lembut seperti sutera, cahaya matahari yang selalunya menembusi kesetiap cermin hari ini seperti malu untuk mengembangkan cahayanya. Aku amat tenang seperti kedua² kaki aku tidak memijak bumi. Aku duduk seperti biasa memutarkan lagu 'My life in the knife trade' dari BOY SETS FIRE. oh amat tidak sesuai untuk ketenangan pagi ini, aku tukar kepada 'Telescope Eyes dari EISLEY. Yes dunia aku..aku yang punya. Emosi aku amat gembira hari ini. Kan bagus kalau medan perperangan sebegini rupa setiap hari. Dalam keadaan yang amat tenang bercampur gembira di pagi isnin tanpa diduga seorang manusia telefon aku,

"Oit aku dapat tau MAS buat low fare sampai rm 0 betul ke..??" Wan

"Hah??? yeke aku tak pasti lah, kejap" Jawab aku sambil terus buka memo open client dan terdapat satu email menerangkan tentang harga tiket rm 0 tidak perlu baya.

"Ok betul lah ape yg kau cakap tu, Eh mane kau tau ni, nape kau nak fly ke?? nak pegi mane.." Tanya Aku dengan perasaan tidak puas hati kerana menganggu ketengangan atmosfera aku.

"Ala dalam news paper ade tulis lah, kau tak bace paper lagi ke??" Wan

"Paper tak betul lah, malas nak bace, Weh kau nak pegi mane?" Tanya aku lagi sambil terfikir tentang malaysiakini.com

"Jom pegi Penang..aku tak perlu bayar, jomlah" Jelas Wan

"Huh?? bila?? nak buat apa?? aku bz la skang ni..." Jawab aku.

"Bukanlah harini tapi secepat mungkinlah.." Jelas Wan.

"Tapi nak buat apa, jambatan baru pun tak siap lagi kalau nak pegi bergambar" Tanya aku lagi.

"Char kueh tiaw ade, pasembor ade, nasik kandar lagi..dorang tu semua rindu kat kite lah..ahaahha..jomlah..aku roger Man." Jelas Wan.

"Ahahaha..OK petang ni kite pegi..aku sms kau nanti.. Jawab aku.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law