Saturday 3 May 2008

Sepetang di Kuala Lumpur.

Rabu yang lepas aku bersama² dengan manusia lain telah ke ibukota yang tercinta, ada berberapa perkara yang hendak diperlakukan disana. Aku bangga melihat keindahan banggunan² mencakar awan yang kesembilan, aku bangga melihat manusia² sibuk berjalan ke kiri dan ke kanan, aku kagum melihat atmosfera bergerak maju kehadapan, tapi aku amat kecewa dengan hiruk-pikuk ditengah² medan perjalanan, aku sunggu tidak selesa memandu didalam keadaan yang amat dinggin iaitu 40 darjah celsius dan ditambah pula dengan jentera² hebat dikiri dan kanan jentera yang dipandu oleh aku bersama² rakan yang lain, tidak kira besar mahupun kecil, tidak kira panjang atau pendek. aku cukup rimas dan berkecamuk menghadapi situasi yang sedemikian. Aku benci...

"Weh aku rasa lepas ni aku takkan nak pegi KL lagi..tekanan..!!" Terang aku.

"Tu la pasal mulai hari ini, The Curve adalah ibu negera kita" Jelas Man sambil menoleh kekiri dan kanan.

"Yes aku sokong, memang neraka jahanam KL, aku takkan jejakkan kaki lagi, lantaklah apa nak jadi pun..ehehe" Jelas Wan pula dalam keadaan perut yang amat kosong.

"Tapi next week BUTTEFINGER orchestra kt MCPA Theater Hall, KL macam mane?? Tanye Aji pula.

"Ahaha Konon² nya MCPA tu kat Sunway pyramid lah.." Jelas aku.

"Tulah..hujung bulan SOILWORK kt The Ruums..cis..camne ni..??" Jelas Man.

"Ahahah..konon² nya The Ruums kat Artport,Shah Alam lah..kan tenang" Jelas aku lagi sambil pusing steering.

"Uishh aku lupelah, aku nak pegi Low Yatt sabtu ni" Terang Aji.

"Takpe kononnya Low Yatt tu kat Subang Parade lah..kan dekat" Jawab aku.

Titt..titt..(bunyi sms masuk)

"Yes..ada awek ajak kuar date esok, cayalah..." Sahut Wan dengan gembira.

"Kat mane weh..??" Tanya Aji.

"Ala...KLCC..Sorry geng aku tarik balik kata² aku tadi..KL bukan neraka Jahanam tapi syurga yang penuh dengan bidadari..eheheh" Jawab Wan dalam keadaan hampir² lupa yang perutnya kosong.

Aku bangga mempunyai bandaraya berkecamuk.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law