Wednesday 21 May 2008

sinikal #7

Malam tadi sambil menghabiskan masa bersama Fairus, aku membuat perlbagai rumusan dan carta tentang kehidupan yang telah berlalu serta yang bakal ditempuhi oleh aku dan dia, Fairus membuang pelbagai persoalan dan tanda tanya yang aku pun tidak pasti jenis jawapan yang bagaimana harus aku beri. Sambil memerhatikan manusia² lain lalu lalang dengan jentera pemusnah, ada yang duduk berbincang tentang pelbagai perkara, ada yang sibuk meluahkan perasaan cinta, ada yang duduk fokus pada makanan yang hendak dimakan, ada yang termenung, ada ketawa berdekah² tapi apa yang pasti Fairus perlukan jawapan. Perlukah dia berkahwin awal dengan pasangan yang dia sayang semata² pasangannya hendak sambung belajar ke oversea. Aku tidak yakin sebenarnya dengan keputusan yang dipilih oleh nya kerana bagi aku perkahwinan bukan seperti membakar rokok dengan menggunakan mancis ataupun membuka penutup botol sos, dan kadang² ianya tidaklah sesukar seperti hendak menerbangkan sebuah kereta yang tiada sayap seperti didalam klimaks cerita Hishamudin Rais "Dari Jemapoh ke Manchestee". Namun apa yang pasti bagi aku Kahwin bukanlah azab ketika membuat persiapan tapi ianya adalah permulaan kepada pengakhiran.

"Kau dah fikir betul² ke hal ni?? its not too easy dude.." Aku

"Thats why lah nak mintak pendapat ni" Fairus.

"Its like a game over story, kau paham tak maksud aku??" Aku

"Game over?? tak paham, Eh abang bila pulak nak kahwin" Fairus.

"Ahaha..i'm not ready for game over story so forget it.." Jawab aku.

"Tak pahamlah ape yang game over??" Fairus.

"Apelah kau ni,aku penatlah nak terangkan, kalau kau sayang dekat dia hari ini, bermakna kau kene sayang die walaupun sampai ada kucing yang bukan sahaja ade tanduk tapi dah mampu terbang sampai kebulan..kau paham tak ni?? u too young for this la dude..aku rase kau ni main² je ni..dont get so serius, nape kau takut she left u after this??" Aku.

"Something like that la, memang susah pun tapi aku cintakan dia" Fairus.

"Kau jangan ingat hari ini kau cintakan dia, tapi lagi 4 tahun kau akan cakap kau dah boring dengan die..silap² lagi 6 bulan. Belajar dulu lah weh..trust me nothing left too loose.." Jelas aku lagi.

"Payah la Bang, its all about love" Fairus.

"Nope, cinta agung dah tak mampu bagi ape² pun sebenarnye ni bukan zaman Romeo and Juliet, ni zaman Romeo must survived, kau paham ke tak ni?" Aku.

"Ok Romeo must survived, nak kene ada pedang tak?? ahahaha" Fairus.

"Bukan pedang, orang pakai particle canon sekarang ni" Aku

"Bukan bang reaktor gelung macam IRONMAN" Fairus.

"Thats it, balik ni kau cuba check dalam bilik kau, or tanye mak kau, ade simpan lagi tak barang² mainan waktu kau kecik² dulu, kalau takde pegilah beli yang baru and kau mainlah puas², bulan depan jumpe aku balik ye..ahahahah" Aku.

0 comments:

© NotaBernoktah 2012 | Blogger Template by Enny Law